Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > SPORDA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPORDA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Birinci düzey BSA 209 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. KENAN KOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. FEYZULLAH KOCA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze, online, sunum, soru-cevap yöntemi
Dersin amacı Eğitim, öğrenme, öğretme gibi kavramları ve etkileyen unsurları açıklayabilme. Hareket öğretimi, genel öğretim yöntemleri, sporda öğretim yöntemleri öğrenme.
Dersin tanımı Sporda kullanılan öğretim yöntemleri

Dersin içeriği
1- Eğitim, öğretim, öğrenme kavramları
2- Öğretim ilkeleri
3- Öğretim ilkelerini etkileyen etkileyen faktörler
4- Yöntem seçiminde dikkat edilecek hususlar
5- Hareket öğretimi
6- Genel Öğretim yöntemleri
7- Genel Öğretim Yöntemleri
8- Sporda öğretim Yöntemleri genel bakış
9- Klasik Yöntem
10- Alıştırma yöntemi
11- Eşli çalışma yöntemi, katılım yöntemi, gösteri yöntemi
12- Yönlendirilmiş buluş Yöntemi, kendini değerlendirme yöntemi
13- Karma Yöntem ve diğer yöntemlerin tekrarı
14- Planlama
15- Final sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitim ile ilgili kavramları açıklar.
2- Hareket öğretimi ve dikkat edilecek unsurları kavrar.
3- Yöntem seçiminde dikkat edilecek unsurları bilir.
4- Genel öğretim yöntemlerini bilir.
5- Sporda kullanılan öğretim yöntemlerini bilir.
6- Sporda öğretim yöntemlerini planlar.
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 4 12
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar