Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MAHMUT KAPLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Mahmut Kaplan
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bu derste silajlık bitkileri yetiştirme ve hasat teknikleri, silolama, silo içerisindeki anaerobik fermentasyon, bakterilerin ürünleri ve bunların hayvan besleme bakımından önemi ile, silajın kullanımı konularında detaylı bilgiler verilecektir
|
Dersin tanımı
|
Silaj ve silonun tanımı, silajlık bitkilerin genel özellikleri, bu bitkilerin yetiştirme tekniklerindeki özel ve ayrıcalıklı noktalar, hasat ve silolama ile ilgili kavramlar, silolama tekniği, katkı maddeleri, enzim ve bakteri ilavelerinin silaj kalitesine etkileri, kaliteli silaj yapma ve silajı kullanmanın pratik yolları, silolamada ortaya çıkan kayıplar ile bu kayıpları azaltma yolları, silaj fermentasyonunda görev alan bakteri türleri, fermentasyon şekilleri, enzimlerin rolü, mikrobiyolojik sayımlar, oluşan fermentasyon ürünlerinin tespiti, aerobik bozulma ve bozulmanın ertelenmesi, buffering kapasitesi ve önleme yolları, baklagillerden kaliteli silaj elde etme yolları gibi konular bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
1- |
Silajın önemi ve genel prensipleri
|
2- |
Kuru ot, haylage ve silajın avantaj ve dezavantajları
|
3- |
Silajlık bitkiler ve silajlık bitkilerde aranan özellikler
|
4- |
Silajlık bitki yetiştiriciliği ve ihtiyaç belirleme
|
5- |
Fermentasyon, silo tipleri ve silaj teknolojisi
|
6- |
Olgunlaşma, hasat zamanı ve verim
|
7- |
Silajlık mısır (Zea mays)
|
8- |
Sorgumlar (Sorghum sp)
|
9- |
Ayçiçeği (Helianthus annuus)
|
10- |
Tahıl silajı (arpa, buğday, yulaf, çavdar ve tritikale)
|
11- |
Baklagiller ve baklagil türlerinin silajı
|
12- |
Buğdaygiller ve karışımlarının silajları
|
13- |
Silaj kalitesi ve ölçme teknikleri
|
14- |
Alternatif silaj materyalleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Başlıca silaj bitkilerini ve alternatif silajlık materyalleri bilir
|
2- |
Silajlık bitkilerin silaj potansiyelleri ve silaj kaliteleri hakkında yorum yapabilir
|
3- |
Üreticilere farklı ekolojiler için farklı yetiştirme teknikleri önerebilir
|
4- |
Silaj yapımı için biçim zamanı, hasat yöntemi ve silaj sistemleri konularında karar verebilir
|
5- |
Silaj bitkileri ve silaj teknolojisi konularında tarımsal yayım yapabilir
|
6- |
Silajın fiziksel özelliklerine bakarak yorum kalitesi hakkında yapabilir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Uzmanlığını kullanarak endüstri mühendisliği problemlerini tanımlayabilme ve yenilikçi çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
|
2- |
Alanında karşılaşılabilecek sorunları tanımlayarak uygun modelleme yöntemleri ile çözme becerisi kazanır.
|
|
3- |
Konusunda, ulusal ve uluslararası düzeydeki bilimsel çalışmaları takip ederek alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri derinlemesine izleyebilme yeteneği kazanır.
|
|
4- |
Sistemlerin modellenmesi, benzetimi ve matematiksel ifade etme yeteneği kazanır.
Endüstri Mühendisliği problemlerini inceleyebilmek için deneyler tasarlama, gerçekleştirme, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama yeteneği kazanır.
|
|
5- |
Endüstri Mühendisliği problemlerini inceleyebilmek için deneyler tasarlama, gerçekleştirme, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama yeteneği kazanır.
|
|
6- |
Disiplinler arası yapıdaki problemleri çözmek için disiplinler arası takımlara ulaşarak onlarla işbirliği yapabilme yeteneği kazanır.
|
|
7- |
Fakülte çalışanı birisinin gözetimi altında sunulabilir bir çalışma yapma yeteneği kazanır.
|
|
8- |
Endüstriyel ve sistemsel teknik bilgileri profesyonel seviyede yazılı, sözlü ve iş grafikleri formatında iletebilme yeteneği kazanır.
|
|
9- |
Bilimsel yayın yapabilme yeteneği kazanır.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
5
|
15
|
75
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
7
|
1
|
7
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
15
|
15
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
5
|
5
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
190
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
25
|
Kısa sınav
|
5
|
15
|
Ödev
|
0
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
80
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Silage Production from Seed to Animal. National Conference in New York (1993) NERAES pub. No:67
A.J.G.Barnett. Silage Fermentation. Dealer: Pegasus Book Orphanage. Rosebud VIC
Australia
Açıkgöz, E., 2001 Yem Bitkileri. Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı Yayın No: 182 Bursa.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
yok
|
|