Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > DİFERENSİYEL GEOMETRİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİFERENSİYEL GEOMETRİ I Birinci düzey MAT311 5 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NURAL YÜKSEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF.DR. NURAL YÜKSEL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.Gör. Dr. Burçin SALTIK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Diferansiyel Geometri hakkında temel kavramları ve teoremleri öğrenir.
Dersin tanımı Afin uzay, Afin çatı, Öklid uzayı, Öklid çatısı Tanjant vektörü ve vektör alanları Yöne göre türev, Kovaryant türev, vektör alanı yönünde kovaryant türev,, 1-formlar,Gradient, divergens ve rotasyonel fonksiyonlar,Eğriler,İntegral eğrisi, Bir eğrinin Serret-Frenet vektörleri, 3-boyutlu Öklid uzayında Serret-Frenet formülleri, bir eğrinin Oskülatör düzlemleri

Dersin içeriği
1- Afin uzay, Afin çatı, Öklid uzayı, Öklid çatısı
2- Tanjant vektörü ve vektör alanları
3- Yöne göre türev, tanjant vektörü yönünde türev
4- Vektör alanı yönünde türev
5- Kovaryant türev, vektör alanı yönünde kovaryant türev
6- Lie operatörü ve Lie cebiri
7- Kotanjant vektörler ve kotanjant uzaylar, 1-formlar
8- ARA SINAV
9- Gradient, divergens ve rotasyonel fonksiyonlar
10- Bir dönüşümün diferensiyeli, türev dönüşümü
11- Eğri kavramı ve eğri örnekleri, İntegral eğrisi
12- Bir eğrinin hız vektörü, parametre değişimi ve yay uzunluğu
13- Bir eğrinin Serret-Frenet vektörleri
14- 3-boyutlu Öklid uzayında Serret-Frenet formülleri, bir eğrinin Oskülatör düzlemleri
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Afin Uzaylar ve Öklid Uzayları hakkında bilgi sahibi olur.
2- Tanjant Vektörlerİ Tanjant Uzayları öğrenir ve Lie Parantez Operatörü kavramını tanır.
3- Yöne göre türev, tanjant vektörü yönünde türev, vektör alanı yönünde türev ve kovaryant türev kavramlarını öğrenir
4- Gradient, Divergens ve Rotasyonel fonksiyonlarnı öğrenir ve bunları uygular. Türev dönüşümünü öğrenir.
5- Eğri kavramı tanır ve bir eğrinin hız vektörü, yay uzunluğu ve integral eğrisini hesaplar.
6- Bir eğrinin Serret-Frenet vektörlerini hesaplayarak, eğrinin düzlem denklemlerini bulmayı öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 5 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     190
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 1 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Diferensiyel Geometri,İnönü Üniv.Fen-Ed.Fak.Yayınları,1983,Prof.Dr.H.H.Hilmihacısalihoğlu, Diferensiyel Geometri, S. Yüce, İTÜ Fen Fak., Sanem Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Diferensiyel Geometri- Prof.Dr. M. Özdemir,Akdeniz Üniversitesi.

Ders ile ilgili dosyalar