Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Matematik > DİFERENSİYEL GEOMETRİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİFERENSİYEL GEOMETRİ I Birinci düzey MAT311 Zorunlu 5 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NURAL YÜKSEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF.DR. NURAL YÜKSEL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.Gör. Dr. Burçin SALTIK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Diferansiyel Geometri hakkında temel kavramları ve teoremleri öğrenir.
Dersin tanımı Afin uzay, Afin çatı, Öklid uzayı, Öklid çatısı Tanjant vektörü ve vektör alanları Yöne göre türev, Kovaryant türev, vektör alanı yönünde kovaryant türev,, 1-formlar,Gradient, divergens ve rotasyonel fonksiyonlar,Eğriler,İntegral eğrisi, Bir eğrinin Serret-Frenet vektörleri, 3-boyutlu Öklid uzayında Serret-Frenet formülleri, bir eğrinin Oskülatör düzlemleri

Dersin içeriği
1- Afin uzay, Afin çatı, Öklid uzayı, Öklid çatısı
2- Tanjant vektörü ve vektör alanları
3- Yöne göre türev, tanjant vektörü yönünde türev
4- Vektör alanı yönünde türev
5- Kovaryant türev, vektör alanı yönünde kovaryant türev
6- Lie operatörü ve Lie cebiri
7- Kotanjant vektörler ve kotanjant uzaylar, 1-formlar
8- ARA SINAV
9- Gradient, divergens ve rotasyonel fonksiyonlar
10- Bir dönüşümün diferensiyeli, türev dönüşümü
11- Eğri kavramı ve eğri örnekleri, İntegral eğrisi
12- Bir eğrinin hız vektörü, parametre değişimi ve yay uzunluğu
13- Bir eğrinin Serret-Frenet vektörleri
14- 3-boyutlu Öklid uzayında Serret-Frenet formülleri, bir eğrinin Oskülatör düzlemleri
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Afin Uzaylar ve Öklid Uzayları hakkında bilgi sahibi olur.
2- Tanjant Vektörlerİ Tanjant Uzayları öğrenir ve Lie Parantez Operatörü kavramını tanır.
3- Yöne göre türev, tanjant vektörü yönünde türev, vektör alanı yönünde türev ve kovaryant türev kavramlarını öğrenir
4- Gradient, Divergens ve Rotasyonel fonksiyonlarnı öğrenir ve bunları uygular. Türev dönüşümünü öğrenir.
5- Eğri kavramı tanır ve bir eğrinin hız vektörü, yay uzunluğu ve integral eğrisini hesaplar.
6- Bir eğrinin Serret-Frenet vektörlerini hesaplayarak, eğrinin düzlem denklemlerini bulmayı öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2- Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3- Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4- Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5- Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6- Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7- Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8- Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9- Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10- Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11- Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12- Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13- Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14- Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15- Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 5 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     190
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 1 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Diferensiyel Geometri,İnönü Üniv.Fen-Ed.Fak.Yayınları,1983,Prof.Dr.H.H.Hilmihacısalihoğlu, Diferensiyel Geometri, S. Yüce, İTÜ Fen Fak., Sanem Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Diferensiyel Geometri- Prof.Dr. M. Özdemir,Akdeniz Üniversitesi.

Ders ile ilgili dosyalar