Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA ALTAY ATALAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
. Doç. Dr. Mustafa Altay Atalay
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Mustafa Altay Atalay
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik sunum
|
Dersin amacı
|
Tıbbi amaçlı dezenfektanlar, sterilan solüsyonlar ve antiseptiklerin etki mekanizmaları, yan etkileri, güvenlik önlemleri, dezenfektan etkinlik testleri ve kullanımı ile ilgili uluslar arası standartlar hakkında bilgi vermek
|
Dersin tanımı
|
Tıbbi amaçlı dezenfektanlar, sterilan solüsyonlar ve antiseptiklerin etki mekanizmaları, yan etkileri, güvenlik önlemleri, dezenfektan etkinlik testleri ve kullanımı ile ilgili uluslar arası standartlar
|
1- |
Tanımlar
|
2- |
Düşük, orta ve yüksek düzey dezenfektanlar
|
3- |
Sterilan solüsyonlar
|
4- |
Antiseptikler
|
5- |
Ürün güvenlik bilgisi
|
6- |
Dezenfektan yan etkileri
|
7- |
Güvenlik önlemleri
|
8- |
El antiseptikleri
|
9- |
Yer yüzey dezenfektanı bakterisidal etkinlik testleri
|
10- |
Yer yüzey dezenfektanı virusidal etkinlik testleri
|
11- |
Yer yüzey dezenfektanı fungisidal etkinlik testleri
|
12- |
Yer yüzey dezenfektanı sporisidal etkinlik testleri
|
13- |
El antiseptikleri etkinlik testleri
|
14- |
Dokümantasyon
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dezenfektanları, antiseptikleri ve sporisidal solüsyonları, bunların yan etki ve güvenlik önlemlerini, kullanım alanlarını ve etkinlik testlerini öğrenmiş olmak
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
|
|
2- |
Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
|
|
3- |
Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
|
|
4- |
Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
|
|
5- |
Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
|
|
6- |
Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
|
|
7- |
Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
|
|
8- |
Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
|
|
9- |
Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
|
|
10- |
Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
|
|
11- |
Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
3
|
6
|
18
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
95
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. DAS Derneği, Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Rehberi, 2013
2. Fraise AP. Decontamination of the environment and medical equipment in hospitals. Fraise AP, Lambert PA, Maillard JY (eds). In: Russell, Hugo, Ayliffe’s Principles and Practice of Disinfection, Preservation and Sterilization, 4th edition. Blackwell Publishing, USA, 2004: 563-585.
3. Rutala WA, Weber DJ. Selection and use of disinfectants in healthcare. In: Mayhall CG (ed). Hospital Epidemiology and Infection Control, 3rd edition. New York - Lippincott Williams & Wilkins, 2004: 1473-1522.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Instrument Preparation Working Group (2005) Proper Maintenance of Instruments. 8th revised ed. Germany: Instrument Preparation Working Group.
|
|