Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİLGİSAYAR |
Birinci düzey |
BİS 102 |
Seçmeli |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ YAĞMUR YAŞAR FIRAT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. MURAT BALCI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, teorik ve uygulamalı.
|
Dersin amacı
|
Temel seviyede bilgisayar kullanımının, bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Bilgisayarın temel öğeleri olan donanım, yazılım, işletim sistemlerinin özelliklerinin öğrenilmesi ve Microsoft Word uygulamaları becerilerinin geliştirilmesi.
|
1- |
Bilgisayarın tarihçesi ve türleri.
|
2- |
Bilgisayar donanım bileşenleri.
|
3- |
Donanım birimlerinin özellikleri.
|
4- |
Klavye kullanımı ve kısayolları.
|
5- |
Yazılım ve yazılım türleri.
|
6- |
İşletim Sistemleri.
|
7- |
Windows 7 işletim sistemine giriş.
|
8- |
Ara sınav.
|
9- |
Windows 7 işletim sisteminin özellikleri.
|
10- |
Microsoft Word yazılımına giriş.
|
11- |
Word menüleri ve kullanımı.
|
12- |
Tablo oluşturulması ve özellikleri
|
13- |
Şekil çizimi ve düzenlenmesi
|
14- |
PowerPoint uygulamasına giriş.
|
15- |
-Genel değerlendirme ve tartışma.
|
16- |
-Final sınavı.
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Bilgisayarın tarihçesi, önemi ve özelliklerini kavramak
|
2- |
Donanım elemanları ve özelliklerini kavramak
|
3- |
Yazılım, işletim sistemleri ve özellikleri anlamak ve kullanabilmek
|
4- |
Windows işletim sistemi özellikleri öğrenmek, günlük hayatta kullanmak
|
5- |
Klavye kullanımı ve kısa yollarını kavramak ve mesleki hayatta kullanmak
|
6- |
Word kullanımını, günlük hayatta ve mesleki hayatta getirdiği kolaylıkları anlamak ve uygulamak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
2- |
Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
|
|
3- |
Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
|
|
4- |
Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
|
|
5- |
Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
|
|
7- |
Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
|
|
8- |
Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
|
|
9- |
Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
7
|
1
|
7
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
7
|
7
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
61
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
7
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Bilgisayar ve İnternet Kullanımı, Akademisyen yayınları,HASAN ÇEBİ BAL, 10. Baskı
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Bilgisayar kullanımı ile ilgili tüm İnternet siteleri.
|
|