Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > İlk ve Acil Yardim > RESÜSTASYON VE İLERİ YAŞAM DESTEĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RESÜSTASYON VE İLERİ YAŞAM DESTEĞİ Birinci düzey İAY191 Zorunlu 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ALİ BAŞGÜN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ALİ BAŞGÜN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz-yüze anlatım - Laboratuvar Uygulamaları, Vaka Çalışması
Dersin amacı Hastane öncesi dönemde travmalı, durumu kritik hastalara bakım becerilerini kazanmak
Dersin tanımı Öğrencileri, acil sağlık hizmetlerinin sunumuna oryante etmek, hastanın fizik muayenesinde yapılması gerekenler, uygun resüsitatif girişimlerin başlatılması ve değerlendirilmesi.

Dersin içeriği
1- Temel Yaşam Desteği İlkeleri,
2- Erişkinlerde Temel Yaşam Desteği Protokolleri,
3- Çocuklarda Temel Yaşam Desteği Protokolleri,
4- Bebeklerde Temel Yaşam Desteği Protokolleri,
5- Yetişkin ve çocuklarda yabancı cisme bağlı solunum yolu tıkanmaları,
6- Bebeklerde yabancı cisme bağlı solunum yolu tıkanmaları,
7- Hava yolu açıklığını sağlamada kullanılan ekipmanlar,
8- Oral, nazal havayolu, endotrakeal entübasyon, krikotriotomi,
9- Güvenli oksijen uygulama ilkeleri,
10- Oksijen Uygulamada kullanılan ekipmanlar, Oksijen verme yöntemleri,
11- Temel Elektrokardiyografi (EKG),
12- Defibrilasyon ve kardiyoversiyon, TYD uygulamaları,
13- Endotrakeal Entübasyon Uygulamaları.
14- seminer sunumları
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Acil sağlık hizmetlerine ve mesleğe oryantasyonu kazanır
2- Acilde kullanılan ekipmanların kullanımını ve kontrolünü öğrenir
3- Solunum, kardiyovasküler, abdominal ve nörolojik sistem muayanesi becerisi kazanır
4- Yetişkn, çocuk ve bebeklerde Temel Yaşam desteği uygulama becerisi kazanır
5- İleri hava yolu açma yöntemleri (Endotrakeal, LMA, Kombitüp) uygulama becerisi kazanır
6- Elektrokardiyografi çekme ve strip değerlendirme becerisi kazanır
7- Güvenli elektroşok uygulama becerisi kazanır
8- Olay yeri değerlendirme becerisi kazanır
9- Vaka senaryosu yazma ve oynama becerisi kazanır
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- İntravenöz girişim yapar ve bakanlıkça belirlenen acil ilaçları ve sıvıları kullanır.
4- Temel -ileri hava yolu ve oksijen uygulamaları, endotrakeal entübasyon uygulamasını yapar.
5- Hasta/yaralıyı değerlendirir ve sorununu saptar. Hastanın nakil için hazır hale gelmesini ve uygun taşıma teknikleri ile hastanın naklini sağlar.
6- Travma stabilizasyonu, kırık, çıkık ve burkulmalarda stabilizasyonu sağlar. Yara kapatma ve basit kanama kotrolünü yapar.
7- EKG çekimi ve ritim değerlendirmesi yapar.
8- Monitörizasyon ve defibrilasyon. uygulaması yapar.
9- Temel yaşam desteği protokollerini uygular. Acil doğum durumunda doğum eylemine yardımcı olur.
10- Ambulansı teknik, tıbbi araç-gereç ve malzeme yönünden kullanıma hazır halde bulundurur, zorunlu hallerde ambulansta sürücülük görevi yapar.
11- Görevinin tüm aşamalarında haberleşme ağını doğru ve hızlı bir biçimde kullanır. Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alır. Sağlığı koruma ve güvenlik önlemlerini uygular.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 4 56
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     139
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı öğretim elemanı ders notları,
Yardımcı Kaynaklar Doğan M. (2020. Paramedik. Akademisyen yayın evi

Ders ile ilgili dosyalar