Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Beslenme ve Diyetetik > TOPLU BESLENME SİSTEMLERİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TOPLU BESLENME SİSTEMLERİ II Birinci düzey BES 344 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Toplu Beslenme Yapan Kurumlarda Beslenme I
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MERVE ÇAPAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Dr. MERVE ÇAPAŞ, Arş. Gör. Dr. Yağmur YAŞAR FIRAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Toplu beslenme sistemlerinde geniş çapta hazırlama ve pişirme yöntemleri, besin güvenliğini sağlama yolları, HACCP gıda güvenliği yönetim sistemi ve toplu beslenme yönünden ticari işletmelerle ticari olmayan işletmeler arasındaki farklılıkların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Toplu Beslenme Yapılan Kurumlarda Beslenme

Dersin içeriği
1- Derse Giriş
2- Toplu beslenme sistemlerinde ticari işletmeler
3- Ticari işletmelerde organizasyon ve mutfak personeli
4- Toplu beslenme sistemlerinde besin hazırlama ve pişirme yöntemleri, soslar, çorbalar, garnitürler ve sebze kesimleri I
5- Toplu beslenme sistemlerinde besin hazırlama ve pişirme yöntemleri, soslar, çorbalar, garnitürler ve sebze kesimleri II
6- Ticari işletmelerde servis yöntemleri I
7- Ticari işletmelerde servis yöntemleri II
8- Ara Sınav
9- Toplu beslenme sistemlerinde hijyen I
10- Toplu beslenme sistemlerinde hijyen II
11- Toplu beslenme sistemlerinde HACCP- TS EN ISO 22000 Yaklaşımı
12- Toplu beslenme sistemlerinde kullanılan denetim listeleri ( check-list''''ler)
13- Toplu beslenme sistemlerinde maliyet kontrolü
14- Proje sunumu
15- Proje sunumu
16- Final Sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ticari işletmelerde toplu beslenme ilkelerini kavrar
2- Yiyecek hazırlama ve pişirme yöntemlerini öğrenir
3- Farklı menü türlerini ve nasıl planlanacağını öğrenir
4- Mutfak ve servis personelinin görevlerini öğrenir
5- Servis yöntemlerini ve kurallarını kavrar
6- Toplu beslenme yapılan kurumlarda sık karşılan besin zehirlenmelerini ve önleme yollarını öğrenir
7- Toplu beslenme yapılan kurumlarda hijyen sağlama yollarını öğrenir, HACCP yönetim ve denetimini kavrar
8- Toplu beslenme yapılan kurumlarda maliyet kontrolü becerisi kazanır
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2- Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3- Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4- Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5- Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7- Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8- Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9- Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar 1-Beyhan Y, Ciğerim N,Toplu Beslenme Sistemlerinde Menü Yönetimi ve Denetimi, Kök Yayıncılık, Ankara,1995 2-Kinton R, Ceserani V, Foskett D, The Theory of Catering, Eighth edition, Hodder & Stoughton, London, 1995.

Ders ile ilgili dosyalar