Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SEMİNER |
Üçüncü düzey |
TEM 500 |
|
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşul dersi yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. EMEL ÇİNÇİK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ.DR EMEL ÇİNÇİK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve ödev olarak sunum hazırlama
|
Dersin amacı
|
Seminerin hazırlanması ve verilmesi, sunum hazırlanması ve sunulması ile tanışlık.
|
Dersin tanımı
|
Spesifik konunun belirlenmesi, Araştırmanın gidişatı açısından literatür tarama, Geçmiş çalışmaların yorumlanması, Ham bilginin sebep-sonuç ilişkileri açısından kritik sonuçlarının çıkarılması, İhtiyacın belirlenmesi, Raporlama, Proje hazırlama, Çevre ile iletişim, Toplumu yönlendirme ve kamuoyu oluşturma. Seminerlerin hazırlanması ve seminer verilmesi.
|
1- |
Seminer ve türleri
|
2- |
Bir seminer nasıl hazırlanır. Seminerin hazırlık aşamaları
|
3- |
Konunun belirlenmesi ve senaryonun yazılması.
|
4- |
Bir sunum nasıl hazırlanır. Sunumun hazırlanması aşamaları
|
5- |
Sunumun içeriği. Giriş, esas metin ve sonuçlar
|
6- |
Seminer ve sunumlarda teknik araçlar
|
7- |
Öğrencilerin seminerleri
|
8- |
Öğrencilerin seminerleri
|
9- |
Öğrencilerin seminerleri
|
10- |
Öğrencilerin seminerleri
|
11- |
Öğrencilerin seminerleri
|
12- |
Öğrencilerin seminerleri
|
13- |
Öğrencilerin seminerleri
|
14- |
Öğrencilerin seminerleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Seminer hazırlanırken dikkat edilecek hususların öğrenilmesi
|
2- |
Materyal seçilmesi. Metnin hazırlanması
|
3- |
Görsel malzemelerin hazırlanması
|
4- |
Seminer sunulurken dikkat edilecek hususların öğrenilmesi
|
5- |
Sunuma hazırlık amaçlı çalışmalar
|
6- |
Seminer sunma becerilerinin geliştirilmesi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
|
|
2- |
Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
|
|
3- |
Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
|
|
4- |
Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
|
|
5- |
Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
|
|
6- |
Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
|
|
7- |
Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
|
|
8- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
|
|
9- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
10- |
Hastanelerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
|
|
11- |
Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
|
|
12- |
Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
|
|
13- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
|
|
14- |
Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
|
|
15- |
Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
|
|
16- |
Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
|
|
17- |
Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
1
|
6
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Klaudio Hilke. Die Durchführung der Präsentationen. Lizenzausgabe des Rudolf Haufe Verlags, Bundesrepublik. Deutschland, Freiburg i., Br., 2005
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. TÜBİTAK. Sunum el kitabı
2. Kuzin F.A. Magisterskaya dissertasiya. Moskova, 1999.
3. Novikov A.M. Nazucno eksperimentalnaya rabota v obrazovatelnom ucrejdeniye. Moskova, 1998
4. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık. İstanbul, 2009
5. Kazım Özdamar. Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, İstanbul, 2003
|
|