Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyomedikal Mühendisliği (doktora) > SEMİNER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMİNER Üçüncü düzey TEM 500 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul dersi yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EMEL ÇİNÇİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR EMEL ÇİNÇİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Teorik ve ödev olarak sunum hazırlama
Dersin amacı Seminerin hazırlanması ve verilmesi, sunum hazırlanması ve sunulması ile tanışlık.
Dersin tanımı Spesifik konunun belirlenmesi, Araştırmanın gidişatı açısından literatür tarama, Geçmiş çalışmaların yorumlanması, Ham bilginin sebep-sonuç ilişkileri açısından kritik sonuçlarının çıkarılması, İhtiyacın belirlenmesi, Raporlama, Proje hazırlama, Çevre ile iletişim, Toplumu yönlendirme ve kamuoyu oluşturma. Seminerlerin hazırlanması ve seminer verilmesi.

Dersin içeriği
1- Seminer ve türleri
2- Bir seminer nasıl hazırlanır. Seminerin hazırlık aşamaları
3- Konunun belirlenmesi ve senaryonun yazılması.
4- Bir sunum nasıl hazırlanır. Sunumun hazırlanması aşamaları
5- Sunumun içeriği. Giriş, esas metin ve sonuçlar
6- Seminer ve sunumlarda teknik araçlar
7- Öğrencilerin seminerleri
8- Öğrencilerin seminerleri
9- Öğrencilerin seminerleri
10- Öğrencilerin seminerleri
11- Öğrencilerin seminerleri
12- Öğrencilerin seminerleri
13- Öğrencilerin seminerleri
14- Öğrencilerin seminerleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Seminer hazırlanırken dikkat edilecek hususların öğrenilmesi
2- Materyal seçilmesi. Metnin hazırlanması
3- Görsel malzemelerin hazırlanması
4- Seminer sunulurken dikkat edilecek hususların öğrenilmesi
5- Sunuma hazırlık amaçlı çalışmalar
6- Seminer sunma becerilerinin geliştirilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2- Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3- Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4- Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5- Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6- Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7- Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10- Hastanelerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11- Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12- Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14- Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15- Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16- Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17- Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 6 6
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Klaudio Hilke. Die Durchführung der Präsentationen. Lizenzausgabe des Rudolf Haufe Verlags, Bundesrepublik. Deutschland, Freiburg i., Br., 2005
Yardımcı Kaynaklar 1. TÜBİTAK. Sunum el kitabı 2. Kuzin F.A. Magisterskaya dissertasiya. Moskova, 1999. 3. Novikov A.M. Nazucno eksperimentalnaya rabota v obrazovatelnom ucrejdeniye. Moskova, 1998 4. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık. İstanbul, 2009 5. Kazım Özdamar. Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, İstanbul, 2003

Ders ile ilgili dosyalar