Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > ESER ELEMENT ZENGİNLEŞTİRME YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ESER ELEMENT ZENGİNLEŞTİRME YÖNTEMLERİ Birinci düzey KİMS337 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞERİFE SAÇMACI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ŞERİFE TOKALIOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Dersin amacı zenginleştirme yöntemlerinin teorik bilgileri ve pratikte uygulanabilirliğini öğrenciye öğretmek
Dersin tanımı Ders izleyen bölümleri kapsar.Zenginleştirme yöntemlerine giriş,zenginleştirme ve gerekliliği,ayırma ve zenginleştirme yöntemlerinin farkı,zenginleştirme tekniklerinde genel kavramlar,zenginleştirme yöntemi seçimi ve değerlendirilmesi,zenginleştirmede kullanılan yöntemler,sıvı-sıvı ekstraksiyonu,elektrobiriktirme,birlikte çöktürme,adsorpsiyon ile zenginleştirme,on-line katı faz ekstraksiyonu,uçurma ile zenginleştirme

Dersin içeriği
1- Zenginleştirme yöntemlerine giriş
2- Zenginleştirme ve gerekliliği
3- Ayırma ve zenginleştirme yöntemlerinin farkı
4- Zenginleştirme tekniklerinde genel kavramlar
5- Zenginleştirme yöntemi seçimi ve değerlendirilmesi
6- Zenginleştirmede kullanılan yöntemler
7- Ara Sınav
8- Sıvı sıvı ekstraksiyonu
9- Elektrobiriktirme
10- Birlikte çöktürme
11- Adsorpsiyon ile zenginleştirme
12- İyon değiştirici reçineler ile zenginleştirme
13- Online katı faz ekstraksiyonu
14- Uçurma ile zenginleştirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ayırma yöntemleri ve analitik kimyanın temelleri hakkında bilgilerin verilmesi
2- Zenginleştirme yöntemlerinin önemini ve ayırma yöntemlerinden farkını öğrenmek
3- Zenginleştirme yöntemlerinin seçiminde ve değerlendirilmesinde dikkate alınması gereken unsurların öğretilmesi
4- Sıvı-sıvı ekstraksiyonu, elektrobiriktirme, ve birlikte çöktürme yöntemleri hakkında bilgi vermek
5- Adsorpsiyon ile zenginleştirme hakkında bilgi vermek
6- Öğrenciyi on-line katı faz ekstraksiyonu hakkında bilgilendirmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 1 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mizuike, A., Enrichment Techniques for Inorganic Trace Analysis, Springer Verlag, New York, 1983.
Yardımcı Kaynaklar D.A.Skoog, D.M. West, F.J. Holler, Fundamentals of Analytical Chemistry, 8th Edition, Saunders College Publishing, 1996, Çeviri Editörleri: E. Kılıç, H. Yılmaz, Türkçe 8.Baskı, Bilim Yayıncılık, Ankara

Ders ile ilgili dosyalar