Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > İnşaat Mühendisliği (yl. Yabanci Dil) > İLERİ BİYOMEDİKAL SİSTEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ BİYOMEDİKAL SİSTEMLER İkinci düzey BMM 523 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYŞEGÜL GÜVEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Ayşegül GÜVEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Örgün (Yüz yüze)
Dersin amacı Biyomedikal sistemlerde ileri konuların incelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Biyomedikal sistemler hakkında bilgilendirme

Dersin içeriği
1- Bilgisayarlı hasta izleme sistemleri
2- Zeki medikal sistemler
3- Zeki medikal sistemler.
4- Kan basıncı, solunum parametreleri.
5- Biyopotansiyellerin görüntülenmesi ve karar verme.
6- Kablosuz sağlık bakım yönetim sistemleri
7- Taşınabilir akıllı medikal devrelerin tasarım ve uygulamaları
8- Danışmanlı ve danışmansız öğrenme.
9- Tıpta uzman sistemler
10- Biyotelemetri sistemleri
11- İmplant edilebilir telemetri sistemleri
12- Biyomedikal sistem uygulamaları
13- Biyomedikal sistem uygulamaları
14- Biyomedikal sistem uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
2- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
3- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
4- Temel biyomedikal sistemleri inceleme
5- Literatür takibi yapabilme
6- --
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 15 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 18 36
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 22 22
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 5 20
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Arthur B. Ritter, Stanley Reisman, Bozena B. Michniak, Biomedical Engineering Principles, CRCPress, 2005----------- 2. Leslie, Cromwell, Fred J. Weibell, Erich A. Pfeiffer; Biomedical Instrumentation and Measurements; 2nd ed. Pearson Education-2004
Yardımcı Kaynaklar Joseph D. Bronzino ,Biomedical engineering fundamentals ; CRC Press, 2006

Ders ile ilgili dosyalar