Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ |
Birinci düzey |
REK213 |
Zorunlu |
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ YUSUF OĞUZ ALTUNTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr.Gör.KIVANÇ AYCAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Ritim eğitiminin hedefi, beyin, vücut ve duygular arasında denge ve uyumun oluşturulmasıdır. Ayrıca, müzik ve hareket ritmi, hareketlerin uygulamalı nota eğitimi, melodilerin zaman bakımından analizi, çeşitli danslara ilişkin adımlamaların öğretimi sporcunun vücudunu kullanabilme becerisini geliştirmeği amaçlamaktadır
|
Dersin tanımı
|
Hareket eğitiminde bedeni tanımak kadar, bedensel becerileri ortaya çıkartacak eğitim programları da önem kazanmaktadır. Amaca yönelik eğitimin yaratıcılıktan geçtiği düşünülürse beden eğitimcinin gerek yaratıcılığını gerekse tekniğini geliştirmek için ritim eğitimi ve dans önemli bir araçtır.
|
1- |
Müzik terimleri ve müzikte kullanılan ana işaretler
|
2- |
Müzik yazım kurları ve örnek alıştırmalar
|
3- |
İnsan ve enstrümanlar için kullanılan anahtarlar
|
4- |
Nota (sesli ve sessiz süre belirteçleri) nota değer tablosu
|
5- |
Ölçü, ölçü rakamı ve vuruş şekilleri
|
6- |
Müzikte okuma sistemleri (Bona ve solfej okuma) örmek alıştırmalar
|
7- |
Deşifre ve dikte çalışmaları
|
8- |
Deşifre ve dikte çalışmaları
|
9- |
Ses değiştiriciler (diyez, bemol, naturel ) semboller ve uygulamalı örnekler + Ara Sınav
|
10- |
Parça okuma çalışmaları
|
11- |
Tonalite, majör ve minör diziler
|
12- |
Ritm, Türk müziğindeki ritm kalıpları ve makamlar
|
13- |
Parça okuma çalışmaları
|
14- |
Parça okuma çalışmaları
|
15- |
Yarıyıl Sınavı
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Müzik terimlerinin ve müzikte kullanılan işaretler
|
2- |
Nota ve nota değer tablosu
|
3- |
Ölçü, ölçü rakamı ve vuruş şekilleri
|
4- |
Müzikte okuma sistemleri (Bona ve solfej okuma)
|
5- |
Parça okuma yeteneği
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
|
|
2- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
|
3- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
|
|
4- |
Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
5- |
Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
|
|
6- |
Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
|
7- |
Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
|
|
9- |
Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
|
|
10- |
Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
|
|
11- |
Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
|
|
12- |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
13- |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
|
|
14- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
|
16- |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
17- |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
|
|
18- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
3
|
30
|
Ödevler
|
4
|
3
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
2
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
92
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Müziğin Kitabı, Say, Ahmet Müzik ansiklopedisi yayınları,2001, Ankara
Koro Albümü I Çevik, Suna Yurt renkleri basımevi(2000)
Koro Eğitimi ve Yönetimi Saip Egüz, Ayyıldız Matbaası, (1981)
Koro Eğitimi ,Yönetimi ve Teknikleri Çevik, Suna Yurt renkleri yayınevi(1999).
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Çocuk Şarkıları I-II Kıvrak,Yakup .Önder matbaa (2002)
|
|