Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (doktora) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİK Üçüncü düzey EEM 699 Zorunlu 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ENİS GÜNAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ENİS GÜNAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bilimsel araştırmaların kapsamını, temellerini öğrenme. Bilimsel bilgiye erişim ve veri toplama yöntemlerini öğrenme.Bilimsel metinleri okuma, anlama ve veri analizi yapabilme. Bilimsel etik konularında bilgi sahibi olma ve etik dışı davranışları önleme.
Dersin tanımı Bilimsel araştırma tekniklerini bilim tarihi ışığında inceleyip bilimsel etik değerler ve kavramların neler olduğu ve nasıl ortaya çıktığını incelemeye çalışmak.

Dersin içeriği
1- Araştırmada Etik Sorunlar/Etik Dışı Davranışlar ve Önlenmesi
2- Bilimsel Araştırma Yöntemleri
3- Bilimsel Araştırma Planlanma: Araştırma Problemleri, Hipotezler ve Amaçlar
4- Bilimsel Veri Toplama ve Ölçme Yöntemleri
5- Veri Analiz Yöntemleri ve Sunumu
6- Geçerlilik Ve Güvenirlik Kavramları
7- Araştırma Önerisi Yazma -Bir ''''''''''''''''Özet'''''''''''''''' Öneri Hazırlama, Araştırma Raporu Hazırlama/Raporlama Metotları
8- Makale Yazımında Temel Kurallar Ve Örnekler
9- Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi
10- Bilimsel Bilgiye Erişim: Kütüphane, Dijital Kütüphane, Veritabanları
11- Geçerlilik ve Güvenirlik Kavramları
12- Tutum Ölçeği
13- Örnekleme Yöntemleri
14- Raporlaştırma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
2- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
3- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
4- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
5- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 0 0
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 4 20
Ödev 2 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Şener Büyüköztürk, Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Yayıncılık, ISBN: 9944919289, 2014.
Yardımcı Kaynaklar Ders Konuları ile ilgili hazırlanmış ders notları ve bilimsel araştırma makaleleri.

Ders ile ilgili dosyalar