Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (yl. Yabanci Dil) > SPECIAL FIELD COURSE 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPECIAL FIELD COURSE 1 İkinci düzey CENG 751 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ FATMA ÖZGE ÖZKÖK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ANABİLİM DALI ÖĞRETİM ÜYELERİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, tez çalışmasında güncel konuların takip edilmesi ve bilgi aktarımının gerçekleştirilmesidir.
Dersin tanımı Tez konusu ve güncel konular.

Dersin içeriği
1- Literatür takibi
2- Makale inceleme
3- Değerlendirme
4- Rapor Hazırlama ve Sunma
5- Literatür takibi
6- Makale inceleme
7- Değerlendirme
8- Rapor Hazırlama ve Sunma
9- Literatür takibi
10- Makale inceleme
11- Değerlendirme
12- Rapor Hazırlama ve Sunma
13- Makale inceleme
14- Değerlendirme, Rapor Hazırlama ve Sunma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tez konusu ile ilgili gerekli döküman ve araç gereci organize edebilecektir.
2- Literatürü takip edebilecektir.
3- Güncel konular hakkında kritik yapabilecektir.
4- Tahlil etme yetisini geliştirebilecektir.
5- Araştırmalarını gerçekleştirebilecektir.
6- Bilime katkı yapmayı tasarlayabilecektir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 6 84
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Çalışma konusu ile ilgili literatürdeki güncel makale ve kitaplar.

Ders ile ilgili dosyalar