Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beden Eğitimi ve Spor (doktora) > TAMAMLAYICI VE ALTERNATİF TEDAVİ UYGULAMALARININ HEMŞİRELİKTE KULLANIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TAMAMLAYICI VE ALTERNATİF TEDAVİ UYGULAMALARININ HEMŞİRELİKTE KULLANIMI Üçüncü düzey İHH 609 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ÖZLEM CEYHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÖZLEM CEYHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Aktif Yöntem
Dersin amacı Bu ders, TAT uygulamalarını açıklayabilme, semptom yönetiminde TAT uygulamalarının seçimine karar verebilme, TAT''ın hemşirelikte kullanımını kanıt temelli ve eleştirel düzeyde tartışabilmeyi amaçlar.
Dersin tanımı Bu derste insan sağlığının sürdürülmesi ve hasta bakımında kullanılabilecek tamamlayıcı-alternatif tedavi(TAT)uygulamaları yeni gelişmelerin ışığında tartışılır.

Dersin içeriği
1- Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları
2- Dünyada ve Türkiye’de Tamamlayıcı Tedaviler ve Tarihsel Gelişimi
3- Doğal Ürünler; Vitaminler, mineraller, bitkisel ürünler
4- Zihin ve Beden Uygulamaları: Akupunktur, Akupres, TENS
5- Zihin ve Beden Uygulamaları: Masaj, refleksoloji
6- Zihin ve Beden Uygulamaları: Meditasyon, gevşeme teknikleri
7- Zihin ve Beden Uygulamaları: :Tai chi, qi gong, hareket terapileri (Egzersizler)
8- Zihin ve Beden Uygulamaları: Hipnoterapi, yoga
9- Zihin ve Beden Uygulamaları: Kayropraktik ve osteopatik maniplasyon
10- Enerji temelli tedaviler: Terapötik dokunma, reiki
11- Biyolojik Temelli Tedaviler: fitoterapi, aromaterapi
12- iğer Tamamlayıcı Sağlık Yaklaşımları: Ayuverda, homeopati ve naturapati
13- Diğer Tamamlayıcı Sağlık Yaklaşımları: Geleneksel çin tıbbı, Geleneksel şifa uygulamaları(Larva, sülük, apiterapi)
14- 1GETAT diğer yöntemler (Müzik terapi, proloterapi, ozon tedavisi, kupa terapi)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- TAT yöntemlerinden herhangi birini uygulayabilme
2- TAT yöntemleriyle ilgili kanıt oluşturabilme
3- Semptom yönetiminde kullanılabilecek TAT yöntemlerine karar verebilme
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Başer M, Taşcı S.(Ed) Kanıta Dayalı Rehberleriyle Tamamlayıcı ve Destekleyici Bakım Uygulamaları, Akademisyen A.Ş., Ankara, 2015.Topuz E. Kanserde alternatif ve tamamlayıcı tıp (Bilimsel Yaklaşım). 7. Basım. İletişim Yayınları, İstanbul, 2008. Soutar G. Reflexology for Hands and Feet; Eller ve Ayaklar için Refleksoloji, Baskı. Ankara, Arkadaş Yayınevi 2008: 8-78.
Yardımcı Kaynaklar Ersoy R. Modernizm-postmodernizm bağlamında geleneksel tıp uygulamalarının güncelliği üzerine bir değerlendirme. Millî Folklor, 2014, Yıl 26, Sayı 101:182-192. T.C. Sağlık Bakanlığı. Geleneksel, Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Uygulamaları Yönetmeliği, 2002. http://www.saglik.gov.tr/TR/dosya/1-88395/h/gtat-yonetmelik-taslagi.pdf. Kav S, Hanoğlu Z, Algıer L. Use of complementary and alternative medicine by cancer patients in Turkey: a literature review. International Journal of Hematology and Oncology 2008: 1:32-38. Adachi T, Fujino H, Nakae A, et al. A meta-analysis of hypnosis for chronic pain problems: A comparison between hypnosis, standard care, and other psychological interventions. Int J Clin Exp Hypn. 2014;62:1-28. Eğlence R, Karataş N, Taşcı S. The effect of acupressure on the level of fatigue in hemodialysis patients. Altern Ther Health Med 2013; 19(6): 23-31. Akça Kılıç N, Taşcı S, Karataş N. Effect of acupressure on patients in Turkey receiving hemodialysis treatment for uremic pruritus. Altern Ther Health Med 2013; 19(5):12-18. Turan N, Öztürk A, Kaya N. Hemşirelikte yeni bir sorumluluk alanı: Tamamlayıcı terapi. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi 2010;3: 92-98.

Ders ile ilgili dosyalar