Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KONUT VE MİMARLIK |
Birinci düzey |
MİMS11 |
Seçmeli |
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. FİLİZ SÖNMEZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç.Dr. FİLİZ SÖNMEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Doç.Dr. Filiz Sönmez
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders anlatımı ve öğrenci sunumları
|
Dersin amacı
|
Mimaride konut ve konut sorunları üzerine kuramsal ve genel bilgi edinme
|
Dersin tanımı
|
Derslerde öğrenciler konut grupları, Türkiye''''''''''''''''de konut sorunu gibi konular çerçevesinde sınıfça yapılacak kritik ve tartışmalarla, öğrencilerin konut sorunsalını öğrenmek üzerine bilgilerinin değerlendirilmesini sağlar.
|
1- |
Dersin işlenişi hakkında bilgi vermek
|
2- |
Konut kavramı nedir? Apartmanlaşma kavramı
|
3- |
Kent ve konutu tartşmak
|
4- |
Mevzuatta Konut
|
5- |
Toplu Konut ve sorunları
|
6- |
Türkiye''''de konut sektörünün geleceği
|
7- |
Arasınav Türkiye''''de TOKİ sorunsalı
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları
|
8- |
Gecekondu Sorunu
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları
|
9- |
Arasınav
|
10- |
Kentsel Dönüşüm
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları
|
11- |
Türkiye''''de kooperatifleşme tarihi
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları
|
12- |
Sosyal konut sorunsalı
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları
|
13- |
Lojman, Misafirhane gibi konut yapıları
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları
|
14- |
Yerel yönetimler ve konut politikaları
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları
|
15- |
Kayseri''''de Cumhuriyet Döneminde apartmanlaşma
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları
|
16- |
Kayseri''de 1940 sonrası İmap Planları
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci, mimari konut kavramı hakkında temel bilgi edinir.
|
2- |
Öğrenci Konut tipleri hakkında bilgi edinir.
|
3- |
Konut hakkında öğrendiği kuramsal bilgileri mimari tasarım gibi uygulamalı derslerde kullanabilme yetisi kazanır.
|
4- |
Öğrenciler yaptıkları çalışmalar ile sunum yeteneklerinin geliştirir.
|
5- |
Türkiye''''deki mevcut konut sorununu değerlendirme becerisi kazanır.
|
6- |
Türkiye''deki toplu konut sistemlerini anlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
|
|
2- |
Tasarım Düşüncesi Becerisi
|
|
3- |
Kuramsal Bilgi Becerisi
|
|
4- |
Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
|
|
5- |
Eleştirel Düşünme
|
|
6- |
Araştırma ve Yorumlama Becerileri
|
|
7- |
Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
|
|
8- |
Geniş Kapsamlı Tasarım
|
|
9- |
İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
|
|
10- |
Toplum ve Çevre Sorumluluğu
|
|
11- |
Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
|
|
12- |
Taşıyıcı Sistemler
|
|
13- |
Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
|
|
14- |
Proje ve Yapım Yönetimi
|
|
15- |
Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
|
|
16- |
Sürdürülebilir Tasarım
|
|
17- |
Tarihi Çevre Koruma Bilinci
|
|
18- |
Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
|
|
19- |
Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
8
|
2
|
16
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
2
|
2
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
9
|
18
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
76
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tarihten Günümüze Anadolu’da Konut ve Yerleşme, ed. Y. Sey, İstanbul HABITAT
II, Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, İstanbul,
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1982 Kentleşme, Kentsel Süreçler ve Kent Yapısı, Türkiye Birinci
Şehircilik Kongresi (1. kitap) der. Y. Gülöksüz, ODTÜ
Şehir ve Bölge Planlama Bölümü, Ankara, 13-54. 1992 Türkiye’de Kentleşme ve Kat Mülkiyeti, Cumhuriyet Gazetesi, Yunus Nadi Sosyal Bilimler Ödülü, 204 sayfa. Murat Karayalçın, Konut Bunalımı, Kent Rantları ve Proje
Muhafızları, İmge Kitabevi, 2. Baskı, Ankara, 2010, s. 11-12
|
|