Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ARMONİ IV |
İkinci düzey |
MÜZ318 |
|
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. NIGAR ASGAROVA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Afak JAFAROVA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yazılı şekilde teori dersi ve piyanoda anlatım ve gösterip yaptırma(uygulama) yöntemi kullanılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin verilen melodileri armonize etme başarısını edinmesini, her bir müzik eserinin armoni altyapısını inceleyebilmesini sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Ders, aşamalı olarak, batı müziğinde klasik armoninin diyatonik ve kromatik sistemlerinin bilglsini, herhangi bir müzik eserinin tahlilinde armonik dil özelliklerini inceleme başarısını, en önemli yanı ise sonuçta herhangi bir ezgiyi armonileştirme başarısını kazanmasını kapsar.
|
1- |
1. Dönem konularının tekrarı.
|
2- |
Modülasyon hakkında bilgi, birinci derece akraba tonlarına modülasyon usülleri hakkında bilgi. (Yazılı ve uygulama çalışmaları).
|
3- |
2. Haftanın tekrarı. (Yazılı ve uygulama çalışmaları).
|
4- |
Akor dışı sesler:
1. Geçikmeler (Yazılı ve uygulama çalışmaları).
2. Diyatonik geçici sesler. (Yazılı ve uygulama çalışmaları).
|
5- |
1. Diyatonik ve kromatik geçici sesler. (Yazılı ve uygulama çalışmaları).
2. Predyom usülü. (Yazılı ve uygulama çalışmaları).
|
6- |
Uzak akraba tonlara modülasyon (2 ve 3-6 arıza farkı olan). (Pratik ve uygulama çalışmaları).
|
7- |
VI3 akoru vasıtası ile modülasyon. (Yazılı ve uygulama çalışmaları).
|
8- |
Genel Tekrar
|
9- |
Vize Haftası
Yazılı : Soprano melodisinin armonileştirilmesi.
Uygulama: Dönem programı esasında uygulanan çalışmaların piyanoda uygulanması
1. Akor sırası
2. Akor çözümü
3. Sekvensiyalar
4. Melodi veya basın armonileştirilmesi
|
10- |
Enharmonik modülasyon (VII7 vasıtası) ile. (Yazılı ve uygulama çalışmaları).
|
11- |
Enharmonik modülasyon (D7 vasıtası) ile. (Yazılı ve uygulama çalışmaları).
|
12- |
Genel Tekrar. (Yazılı ve uygulama çalışmaları).
|
13- |
Genel Tekrar. (Yazılı ve uygulama çalışmaları).
|
14- |
Final Sınavı:
Yazılı: Soprano melodisinin armonileştirilmesi.
Uygulama: Dönem programı esasında uygulanan çalışmaların piyanoda uygulanması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Melodi armonizasyonu
|
2- |
Armonik analiz
|
3- |
Öğrenilen bilgilerle ilgili çalışmaları piyanoda uygulama
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
72
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Dubovski İ.-Yevseeyev S.- Sposobin İ.- Sokolov V., (1973), Armoni Kitabı, Moskova. Alekseyev B. (1976), Armoni Meseleleri, Moskova. Maksimov S. (1977) Piyanoda Armoni Çalışmaları, Moskova. Mutli A. (1986), Armoni Meseleleri Tolplusu, Moskova. Mojjevelov B. (1982), Armonize İçin Melodiler, Leningrad. Rodolf L.(1979), Piyanoda Armoni Çalışmaları, Bakü.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|