Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Odyometri > KLASİK TEFSİR METİNLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KLASİK TEFSİR METİNLERİ Birinci düzey TİB706 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İBRAHİM GÖRENER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. İBRAHİM GÖRENER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Tefsir metni okurken sorgulayıcı yaklaşım kazanmak. Kur''an okurken akla gelen sorulara cevap arama aşamalarının farkına varmak.
Dersin tanımı Tefsir okumalarında metni olupturan arkaplan soruları ve cevaplarının araştırılması

Dersin içeriği
1- Dersin önemi
2- Müfredat, Hidayet maddesi
3- Müfredat, Hidayet maddesi
4- Müfredat, Hidayet maddesi
5- Basair, Vahy maddesi
6- Basair, Vahy maddesi
7- Basair, Vahy maddesi
8- Al-i İmran, 59-61, Suyuti
9- Al-i İmran, 59-61, Suyuti
10- Al-i İmran, 59-61, Suyuti
11- Enam 74-82, Elmalılı
12- Enam 74-82, Elmalılı
13- Enam 74-82, Elmalılı
14- Genel Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tefsir metni okurken sorgulama
2- Hangi konu hangi tefsirden? Bu soruya Tefsir tarihinden cevap almak.
3- Tefsirlerin baştan sona okumak üzere değil de lüzumunda başvurulacak kaynaklar olduğu bilincini elde etmek
4- Tefsir metni okumanın sadece bir Arapça metin olmadığını anlama
5- Kur''an okurken tefsiri oluşturan soruların neler olabileceğini keşfetme
6- Tefsir metinlerini okurken kullanılacak yardımcı kaynakların sadece sözlükler olmadığını bilmek ve Kur''an ilimlerinin bu amaca yönelik eserler olduğunun farkına varmak.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
4- İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
5- Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
6- İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
7- İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
8- İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
9- Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
10- İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
11- Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Firuzabadi, Basair; Ragıb, Müfredat; Elmalılı, Hak Dini Kur'an Dili; Suyuti, ed-Durrul Mensur
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar