Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KAN VE HEMOSTAZ |
Üçüncü düzey |
FZY 508 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ BURAK TAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr.Öğr.Üye. K.Erdem Başaran
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Sunum, anlatım , ders materyali, ders notları
|
Dersin amacı
|
Kan fizyolojisi ile ilgili kanın özellikleri,yapımı,kanda oksijen ve CO2 taşınması ve etkileyen faktörler, kan pıhtılaşma mekanizması,kan grupları gibi konular hakkında bilgi sahibi olmak, değerlendirme yapabilmek
|
Dersin tanımı
|
Kan fizyolojisi ile ilgili kanın özellikleri,yapımı,kanda oksijen ve CO2 taşınması ve etkileyen faktörler, kan pıhtılaşma mekanizması,kan grupları gibi konular hakkında bilgi sahibi olmak, değerlendirme yapabilmek
|
1- |
Kanın fiziksel ve kimyasal özellikleri,
|
2- |
Eritrositler, anemi, polisitemi,
|
3- |
Lökositler, enflamasyon
|
4- |
Kan yapımı, eritropoiesis
|
5- |
Kan yapımı, leucopoiesis
|
6- |
Bağışıklık, allerji,
|
7- |
Trombositler
|
8- |
Kan grupları
|
9- |
Hemostaz ve kan pıhtılaşması
|
10- |
Fibrinolitik sistem
|
11- |
Antikoagülanlar
|
12- |
Kan transfüzyonu ve transfüzyon reaksiyonları
|
13- |
Kan fizyolojisinde güncel bilgiler ve sunumlar
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kanın fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklayabilir
|
2- |
Kan gruplarını , kan transfüzyon reaksiyonlarını tartışabilir
|
3- |
Kanın pıhtılaşma mekanizmasını ve ilgili bozuklukları yorumlayabilir
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
1
|
6
|
Ödevler
|
2
|
14
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
14
|
14
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
28
|
28
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
14
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tıbbi Fizyoloji ( A.Guyton ), İnsan Fizyolojisi ( Ganong ),
The cell physiology, The principle of physiology
Principles of Physiology (R.Berne, M. Levy,Walf Publishing Ltd.,1990), Human Physiology (A. Vander, J. Sherman, D. Luciano, Mc Graw Hill Inc.)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Web sitesi kaynakları,
|
|