Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Yönetimi (tzs.y.l.) > TÜRKİYE'DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE'DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME İkinci düzey EGB 541 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ÇELEBİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. REMZİ KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze eğitim
Dersin amacı Bu dersin amacı Türkiye'de öğretmen yetiştirme programları hakkında yeterlik kazandırmaktır.
Dersin tanımı Türkiye'de öğretmen yetiştirme programları konsunda bilgiler

Dersin içeriği
1- Öğretmen yetiştirmenin tarihi gelişimi
2- 1848-1923 arası
3- 1923-1982 arası
4- 1982’den günümüze
5- Öğretmen yetiştirmede MEB’nın rolü
6- Öğretmen yetiştirmede YÖK’ün rolü
7- Öğretmen yetiştirmede mevcut sorunlar ve çözüm önerileri
8- Proje sunumu
9- Proje sunumu
10- Proje sunumu
11- Proje sunumu
12- Ara değerlendirme
13- Grup çalışmasını değerlendirme
14- Dersin sonuç raporunu hazırlama
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğretmen yetiştirmenin uluslar arası ilkelerini bilir
2- Ülkemizdeki öğretmen yetiştirme sistemini bu ilkelerin ışığında değerlendirir.
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 4 10 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 10
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 30
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar YÖK ve MEB DokümanlarıYÖK ve MEB Dokümanları Sefer Ada. Z. Nurdan Baysal. Pedagojik Androgojik Formasyon ve Türkiyede Öğretmen Yetiştirme, Pegema, Ankara, 2013. Mustafa Yılmaz. Türkiyede Öğretmen Eğitiminin Temelleri, Nobel, 2013. Rıfat Okçabol, Türkiyede öğretmen yetiştirme sistemimiz Ütopya Yayınları Öğretmen Yetiştirmenin Bugünü ve Geleceği: Sorunlar ve Çözüm Önerileri Ali Rıza Erdem Anı Yayıncılık Leyla Küçükahmet, Öğretmen Yetiştirme (Programları Ve Uygulamaları) H.Hüseyin Dilaver, Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme ve İstihdam Şartları1994. Tayyip Duman, Türkiye’de Ortaöğretime öğretmen Yetiştirme, 1991. Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Eğitimi Dergisi

Ders ile ilgili dosyalar