Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.parazitoloji(doktora) > İÇME SÜTÜ TEKNOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İÇME SÜTÜ TEKNOLOJİSİ Üçüncü düzey VBH 638 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YELİZ UÇAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste sütün temel bileşimi, sütün muhafazası ve içme sütü teknolojisi ile ilgili bilgilerin öğrencilere aktarılması amaçlanır.
Dersin tanımı İçme sütü teknolojisi, sütün yapısı ve özellikleri ile içme sütünün genel özellikleri ve teknolojisi ile ilgili bilgi veren bir derstir.

Dersin içeriği
1- Sütün oluşumu, bileşimi, farklı hayvan türlerine ait sütler arasındaki farklar
2- Kazeinin yapısı, özellikleri
3- Süt yağı, vitamin ve mineralleri ve laktozun fizyolojik özellikleri
4- Sütün standardizasyonu ve platform testleri
5- Çiğ sütün işletmeye kabulü, süt alım hattı
6- Süte uygulanan ön işlemler (Klarifikasyon, Deaerasyon)
7- Süte uygulanan ön işlemler (Seperasyon)
8- Homojenizasyon, etkileyen faktörler, sütün niteliklerine etkisi
9- Pastörizasyon, tipleri, pastörize sütün özellikleri
10- Pastörize sütlerin özellikleri (dayanıklılığı, raf ömrü, etkileyen faktörler)
11- UHT süt üretim teknolojileri
12- UHT sütlerin özellikleri(dayanıklılığı, raf ömrü, etkileyen faktörler)
13- içme sütü sanayiinde hijyenik uygulamalar
14- İçme sütü teknolojisi ile ilgili yasal mevzuatlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sütün genel özellikleri ve hijyenik kalitesi
2- İçme sütü güvenliği
3- Pastörizasyon ile ilgili genel çerçeve
4- UHT süt üretim teknolojileri ile ilgili genel çerçeve
5- Sağlıklı süt üretimi ve tüketimi
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
2- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
7- Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
8- Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
9- Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 1 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnternet erişimi
Yardımcı Kaynaklar O. Cenap Tekinşen, K. Kaan Tekinşen. (2005). Süt ve Süt Ürünleri. Selçuk Üniv. Basımevi, Konya.

Ders ile ilgili dosyalar