Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Hayvan Bes.ve Bes.has(yüksek Lisans) > RUMİNANT BESLENMESİNDE PROTEİN OLMAYAN AZOT (NPN)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RUMİNANT BESLENMESİNDE PROTEİN OLMAYAN AZOT (NPN) İkinci düzey VHB 517 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EROL BAYTOK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Erol BAYTOK Prof.Dr. Berrin K.GÜÇLÜ Prof.Dr. Osman KÜÇÜK Prof. Dr. Kanber KARA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş.Gör. Sena YILMAZ
Dersin veriliş şekli yüz yüze sunum, soru cevap anlatım
Dersin amacı Ruminant Beslenmesinde Protein Olmayan Azot (NPN) Hakkında Bilgi Vermek
Dersin tanımı Ruminant Beslenmesinde Protein Olmayan Azot (NPN)''''un Hayvan Beslemedeki Önemi

Dersin içeriği
1- Protein Olmayan Azotlu Maddelerin Sınıflandırılması
2- Protein Olmayan Azotlu Maddelerin Sınıflandırılması
3- Aminler
4- Amidler
5- Nitratlar
6- Alkaloidler
7- Nukleik Asitler
8- Protein olmayan azotlu bileşiklerin etki mekanizması
9- Protein olmayan azotlu bileşiklerin etki mekanizması
10- Rasyonlarda NPN Kullanımı
11- Rasyonlarda NPN Kullanımı
12- Ara Sınav
13- Ruminantların Beslenmesinde NPN Kullanılması
14- Tek Tırnaklıların Beslenmesinde NPN Kullanılması
15- NPN İçeren Yem Maddeleri
16- NPN lerin Organizmada Etki Mekanizması
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- protein olmayan azotlu maddelerin sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olmak
2- protein olmayan azotlu bileşikleri etki mekanizması hakkında bilgi sahibi olmak
3- Rasyonlarda NPN kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak
4- NPN içeren yem maddeleri hakkında bilgi sahibi olmak
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997: Yemler ve Teknolojisi
Yardımcı Kaynaklar 1. ERGÜN, A., ÇOLPAN, İ., YILDIZ, G., KÜÇÜKERSAN, S., TUNCER, Ş.D., YALÇIN, S., KÜÇÜKERSAN, M.K., ŞEHU, A., 2002: Yem Hijyeni ve Teknolojisi. 2.SAYA, H., AVCIOĞLU, R., GEREN, H., 1997:Yem Bitkileri

Ders ile ilgili dosyalar