Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ Birinci düzey BSÖ111 Zorunlu 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EMRE ŞİMŞEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Emre ŞİMŞEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, uzaktan eğitim.
Dersin amacı Bilişim teknolojilerini tanıtmak, genel prensipleri hakkında bilgi vermek, işletim sistemi, kelime işlem, hesap tablosu, sunu vb. programları gibi bazı ofis uygulamalarının (MS Word, MS Excel, Power Point vb.) kullanımını göstermek ve İnternet uygulamalarının mesleki çalışmalarda önemini aktarmak.
Dersin tanımı Bilginin toplanmasında, işlenmesinde, depolanmasında, ağlar aracılığıyla bir yerden bir yere iletilip kullanıcıların hizmetine sunulmasında kullanılan iletişim ve bilgisayarlar dâhil bütün teknolojileri kapsayan teknolojilerdir.

Dersin içeriği
1- Ders kapsamının tanıtılması
2- Enformasyon sistemlerinin yazılım ve donanım yapısı
3- Anakartlar
4- İşlemci ve bellek
5- Monitör ve diğer çevre birimleri
6- İşletim sistemleri (Unix ve Linux tabanlı)
7- İşletim sistemleri (MacOS ve Microsoft)
8- Microsoft Office Programları
9- kelime İşlem Yazılımları (Microsoft Office Word)
10- kelime İşlem Yazılımları (Microsoft Office Word)
11- Sunu Yazılımları (Microsoft Office Power Point)
12- Sunu Yazılımları (Microsoft Office Power Point)
13- Tablo Editörü Yazılımları (Microsoft Office Excel)
14- Tablo Editörü Yazılımları (Microsoft Office Excel)
15- Final Sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilişim teknolojileri kavramlarını bilir
2- Yazılım türlerini bilir
3- donanım bileşenlerini bilir
4- İşletim sistemlerini bilir
5- Kelime işlemci yazılımlarını (Microsoft Office Word) kullanmayı bilir
6- Tablo Editörü Yazılımlarını (Microsoft Office Excel) kullanmayı bilir
7- Sunu Yazılımlarını (Microsoft Office Power Point) kullanmayı bilir
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 2 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Özhan Tıngöy(2009) “Bilişim Çağında Etik” Avcıol Basımevi Kamil Burlu(2010) “Bilişimin Karanlık Yüzü” Nirvana yayınları
Yardımcı Kaynaklar Rifat Çölkesen(2006) “Türkiye Bilişim Ansiklopedisi” Papatya yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar