Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GÜNCEL SANAT STRATEJİLERİ 1 |
Birinci düzey |
RES305 |
Zorunlu |
5 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. NURDAN GÖKÇE
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. NURDAN GÖKÇE
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Sunuş; açıklayıcı örneklerin verilmesi; tartışma; soru-cevap.
|
Dersin amacı
|
1960 sonrası sanatsal gelişmeleri sanatsal, toplumsal, felsefi boyutları ile ele almak.
|
Dersin tanımı
|
1960'tan günümüze çağdaş sanat alanındaki gelişmeler.
|
1- |
Giriş, tanışma, syllabus dağıtılması, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav ve ödevler hakkında bilgi
|
2- |
1960 Öncesi Manifestolar, Çağdaş Sanat Öncesi Kırılma noktaları, New York Sanat Okulu, Black Mountain College, Cobra Grubu
|
3- |
1960 Sonrası Gerçekler, Olaylar, Sanatçılar, Çağdaş Sanat Teorileri-Kuramları ve Akımlar
|
4- |
Kitle Kültürü ve Sanat: Amerikan Pop Sanatı; İngiltere''de Pop Sanatı
|
5- |
Op Art; Sert Kenar Resmi (Hard Edge); Geç Resimsel Soyutlama Renk Alanı Resmi
|
6- |
Minimalizm
|
7- |
Yeni Gerçekçilik (Nouveau Réalisme)
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Happening; Kültürel Muhalefet: Fluxus; Eat Art
|
10- |
Happening; Kültürel Muhalefet: Fluxus; Eat Art
|
11- |
Arazi Sanatı (Land Art)
|
12- |
Çağdaş Sanatta Heykelin Dönüşümü; Kinetik Sanat; Postmodern dönemde Heykeller ve Nesneler; Yeni İngiliz Heykeli
|
13- |
Yerleştirme/Enstalasyon
|
14- |
Zero;Zaman, boşluk, renk, hareket
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Resim sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
2- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
4- |
Çağdaş sanat pratiklerini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
5- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
|
6- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
7- |
Çağdaş sanat eserlerini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
8- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
9- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
|
|
2- |
Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
|
|
3- |
Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
|
|
4- |
Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
|
|
5- |
Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
|
|
6- |
Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
|
|
7- |
Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
|
|
8- |
Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
|
|
9- |
Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
|
|
10- |
Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
|
|
11- |
Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
|
|
12- |
Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
|
|
13- |
Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
|
|
14- |
İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
|
|
15- |
Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
4
|
16
|
Ödevler
|
3
|
3
|
9
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
8
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
5
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
6
|
2
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
84
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1960 Sonrası Sanat, Semra Germaner;
Modern Sanatın Öyküsü, Norbert Lynton;
20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Ahu Antmen;
Çağdaş Sanat Nasıl Okunur? Michael Wilson, Hayalperest 2015;
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Çağdaş Sanatı Anlamak,Graham Whitham, Grant Pooke; Çağdaş Sanat Nedir?, Editörler Ali Artun ve Nursu Örge, İletişim Yayınları, 2013; Why is that art? Terry Barrett 2008; Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi, Ali Artun, İletişim Yayınevi, 2012; Çağdaş Sanat Manifestoları, Rafet Arslan 6.45 Yayınları;
Her türlü alanla ilgili Hakemli derfgilerde yayınlanan makaleler
|
|