Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Resim > GÜNCEL SANAT STRATEJİLERİ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÜNCEL SANAT STRATEJİLERİ 1 Birinci düzey RES305 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. NURDAN GÖKÇE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. NURDAN GÖKÇE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sunuş; açıklayıcı örneklerin verilmesi; tartışma; soru-cevap.
Dersin amacı 1960 sonrası sanatsal gelişmeleri sanatsal, toplumsal, felsefi boyutları ile ele almak.
Dersin tanımı 1960'tan günümüze çağdaş sanat alanındaki gelişmeler.

Dersin içeriği
1- Giriş, tanışma, syllabus dağıtılması, ders içeriğinin açıklanması, devam, sınav ve ödevler hakkında bilgi
2- 1960 Öncesi Manifestolar, Çağdaş Sanat Öncesi Kırılma noktaları, New York Sanat Okulu, Black Mountain College, Cobra Grubu
3- 1960 Sonrası Gerçekler, Olaylar, Sanatçılar, Çağdaş Sanat Teorileri-Kuramları ve Akımlar
4- Kitle Kültürü ve Sanat: Amerikan Pop Sanatı; İngiltere''de Pop Sanatı
5- Op Art; Sert Kenar Resmi (Hard Edge); Geç Resimsel Soyutlama Renk Alanı Resmi
6- Minimalizm
7- Yeni Gerçekçilik (Nouveau Réalisme)
8- ARA SINAV
9- Happening; Kültürel Muhalefet: Fluxus; Eat Art
10- Happening; Kültürel Muhalefet: Fluxus; Eat Art
11- Arazi Sanatı (Land Art)
12- Çağdaş Sanatta Heykelin Dönüşümü; Kinetik Sanat; Postmodern dönemde Heykeller ve Nesneler; Yeni İngiliz Heykeli
13- Yerleştirme/Enstalasyon
14- Zero;Zaman, boşluk, renk, hareket
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Resim sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
2- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Çağdaş sanat pratiklerini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
5- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
6- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
7- Çağdaş sanat eserlerini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
8- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
9- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2- Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3- Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4- Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5- Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6- Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7- Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8- Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9- Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10- Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11- Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12- Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13- Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14- İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15- Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 5 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 6 2 12
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1960 Sonrası Sanat, Semra Germaner; Modern Sanatın Öyküsü, Norbert Lynton; 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Ahu Antmen; Çağdaş Sanat Nasıl Okunur? Michael Wilson, Hayalperest 2015;
Yardımcı Kaynaklar Çağdaş Sanatı Anlamak,Graham Whitham, Grant Pooke; Çağdaş Sanat Nedir?, Editörler Ali Artun ve Nursu Örge, İletişim Yayınları, 2013; Why is that art? Terry Barrett 2008; Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi, Ali Artun, İletişim Yayınevi, 2012; Çağdaş Sanat Manifestoları, Rafet Arslan 6.45 Yayınları; Her türlü alanla ilgili Hakemli derfgilerde yayınlanan makaleler

Ders ile ilgili dosyalar