Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Radyo, Televizyon ve Sinema (uö) > YAZILI ANLATIM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAZILI ANLATIM Birinci düzey EDE 103 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Ermenice
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ASLI ALIYEVA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TARİYEL BABAYEV
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı 1.Bu dersin amacı Ermeni dili bölümünden mezun olan öğrencilere Ermeni dilinde olan kelimelerin yazılış ve okunuşunun anlatılmasıdır. Öğrenciler sözlü şekilde verilen kelime ve metinleri öğrenir ve ders zamanı uyguluyorlar. Amaç Ermenice kelimelerin ve metinlerin okunuşu ve telaffuzunu doğru ifade etmek ve anlamak. • Ermenice okuma ve konuşma becerileri kazanılır • Ermenice öğrenerek anlama becerileri kazanılır • Doğu Ermenice metinler işlenir
Dersin tanımı Dersin amacı Doğu Ermenicede kullanılan alfabeyi tanımak, harfleri öğrenmek ve seslerin doğru telaffuzunu sağlamak. Basit kelimelerden çok heceli kelimelere kadar vurguları doğru belirleyerek okuma ve yazma becerisini öğrenciye kazandırmak.

Dersin içeriği
1- Dersi Tanıtma
2- Fonetik dersinde öğrendiği harfleri kullanarak kelimelerin okumak, yazmak ve sözlü olarak ifade etmek. (sah. 20-27)
3- Kısa cümlelerden oluşmuş metinleri (sah. 28-37)
4- “Kedi” ve “Maymun ve tavşan” metinleri (sah. 40-43)
5- “İstasyonda”, “Gün Batışı”, “Dolunay” ve “Narek” metinleri.(sah. 48-55)
6- “Arkadaşlar”, “Orin ve Onik”, “Şakacı kedi”, “Usta Voskan” metinleri. (s 58-64)
7- “Ejderha”, “Nehr”, “Tahıl tanesi”, “Saat”, “Ilk Bahar” metinleri (s 67-83)
8- Arasınav
9- “Kitap”, “Leyleklerin göçü”, “Yıldızlar ve Güneş” metinleri (s,83-89)
10- “Yüzüm”. “Usta Momık”, “Okul” metinleri (s 90-92)
11- “Sasunlu Davit”, “Bılgı Adam” metinleri (s, 94-98)
12- “Ağa çekme”, “Genç Müzikçi”, Tuf Taş metinleri (s, 100-108)
13- “Saatin içinde yaşayan kim ”, Bilgili karınca” metinleri (113-115)
14- “Kuş” metini (s, 116-117)
15- Final Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler doğru telaffuzu öğrenir.
2- Akıcı bir şekilde okuyabilir.
3- Okuduğunu Türkçeye çevirmekle metni anlar.
4- Soruları Ermenice cevapladığından cümle kurma becerisi artar.
5- Günlük konuşmada daha rahat cümle kurar.
6- Sözcük dağarcığı gelişir.
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 6 2 12
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 5 2 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar