Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YAZILI ANLATIM |
Birinci düzey |
EDE 103 |
|
1 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Ermenice
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ASLI ALIYEVA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TARİYEL BABAYEV
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
1.Bu dersin amacı Ermeni dili bölümünden mezun olan öğrencilere Ermeni dilinde olan kelimelerin yazılış ve okunuşunun anlatılmasıdır. Öğrenciler sözlü şekilde verilen kelime ve metinleri öğrenir ve ders zamanı uyguluyorlar. Amaç Ermenice kelimelerin ve metinlerin okunuşu ve telaffuzunu doğru ifade etmek ve anlamak.
• Ermenice okuma ve konuşma becerileri kazanılır
• Ermenice öğrenerek anlama becerileri kazanılır
• Doğu Ermenice metinler işlenir
|
Dersin tanımı
|
Dersin amacı Doğu Ermenicede kullanılan alfabeyi tanımak, harfleri öğrenmek ve seslerin doğru telaffuzunu sağlamak. Basit kelimelerden çok heceli kelimelere kadar vurguları doğru belirleyerek okuma ve yazma becerisini öğrenciye kazandırmak.
|
1- |
Dersi Tanıtma
|
2- |
Fonetik dersinde öğrendiği harfleri kullanarak kelimelerin okumak, yazmak
ve sözlü olarak ifade etmek. (sah. 20-27)
|
3- |
Kısa cümlelerden oluşmuş metinleri (sah. 28-37)
|
4- |
“Kedi” ve “Maymun ve tavşan” metinleri (sah. 40-43)
|
5- |
“İstasyonda”, “Gün Batışı”, “Dolunay” ve “Narek” metinleri.(sah. 48-55)
|
6- |
“Arkadaşlar”, “Orin ve Onik”, “Şakacı kedi”, “Usta Voskan” metinleri. (s 58-64)
|
7- |
“Ejderha”, “Nehr”, “Tahıl tanesi”, “Saat”, “Ilk Bahar” metinleri (s 67-83)
|
8- |
Arasınav
|
9- |
“Kitap”, “Leyleklerin göçü”, “Yıldızlar ve Güneş” metinleri (s,83-89)
|
10- |
“Yüzüm”. “Usta Momık”, “Okul” metinleri (s 90-92)
|
11- |
“Sasunlu Davit”, “Bılgı Adam” metinleri (s, 94-98)
|
12- |
“Ağa çekme”, “Genç Müzikçi”, Tuf Taş metinleri (s, 100-108)
|
13- |
“Saatin içinde yaşayan kim ”, Bilgili karınca” metinleri (113-115)
|
14- |
“Kuş” metini (s, 116-117)
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Öğrenciler doğru telaffuzu öğrenir.
|
2- |
Akıcı bir şekilde okuyabilir.
|
3- |
Okuduğunu Türkçeye çevirmekle metni anlar.
|
4- |
Soruları Ermenice cevapladığından cümle kurma becerisi artar.
|
5- |
Günlük konuşmada daha rahat cümle kurar.
|
6- |
Sözcük dağarcığı gelişir.
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
6
|
2
|
12
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
5
|
2
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
128
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|