Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YAZILI ANLATIM |
Birinci düzey |
EDE 103 |
Zorunlu |
1 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Ermenice
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ASLI ALIYEVA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TARİYEL BABAYEV
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
1.Bu dersin amacı Ermeni dili bölümünden mezun olan öğrencilere Ermeni dilinde olan kelimelerin yazılış ve okunuşunun anlatılmasıdır. Öğrenciler sözlü şekilde verilen kelime ve metinleri öğrenir ve ders zamanı uyguluyorlar. Amaç Ermenice kelimelerin ve metinlerin okunuşu ve telaffuzunu doğru ifade etmek ve anlamak.
• Ermenice okuma ve konuşma becerileri kazanılır
• Ermenice öğrenerek anlama becerileri kazanılır
• Doğu Ermenice metinler işlenir
|
Dersin tanımı
|
Dersin amacı Doğu Ermenicede kullanılan alfabeyi tanımak, harfleri öğrenmek ve seslerin doğru telaffuzunu sağlamak. Basit kelimelerden çok heceli kelimelere kadar vurguları doğru belirleyerek okuma ve yazma becerisini öğrenciye kazandırmak.
|
1- |
Dersi Tanıtma
|
2- |
Fonetik dersinde öğrendiği harfleri kullanarak kelimelerin okumak, yazmak
ve sözlü olarak ifade etmek. (sah. 20-27)
|
3- |
Kısa cümlelerden oluşmuş metinleri (sah. 28-37)
|
4- |
“Kedi” ve “Maymun ve tavşan” metinleri (sah. 40-43)
|
5- |
“İstasyonda”, “Gün Batışı”, “Dolunay” ve “Narek” metinleri.(sah. 48-55)
|
6- |
“Arkadaşlar”, “Orin ve Onik”, “Şakacı kedi”, “Usta Voskan” metinleri. (s 58-64)
|
7- |
“Ejderha”, “Nehr”, “Tahıl tanesi”, “Saat”, “Ilk Bahar” metinleri (s 67-83)
|
8- |
Arasınav
|
9- |
“Kitap”, “Leyleklerin göçü”, “Yıldızlar ve Güneş” metinleri (s,83-89)
|
10- |
“Yüzüm”. “Usta Momık”, “Okul” metinleri (s 90-92)
|
11- |
“Sasunlu Davit”, “Bılgı Adam” metinleri (s, 94-98)
|
12- |
“Ağa çekme”, “Genç Müzikçi”, Tuf Taş metinleri (s, 100-108)
|
13- |
“Saatin içinde yaşayan kim ”, Bilgili karınca” metinleri (113-115)
|
14- |
“Kuş” metini (s, 116-117)
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Öğrenciler doğru telaffuzu öğrenir.
|
2- |
Akıcı bir şekilde okuyabilir.
|
3- |
Okuduğunu Türkçeye çevirmekle metni anlar.
|
4- |
Soruları Ermenice cevapladığından cümle kurma becerisi artar.
|
5- |
Günlük konuşmada daha rahat cümle kurar.
|
6- |
Sözcük dağarcığı gelişir.
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
|
|
2- |
Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
|
|
4- |
Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
5- |
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
|
|
6- |
Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
|
|
7- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
8- |
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
|
11- |
Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
|
|
13- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
14- |
Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
15- |
Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
|
|
16- |
Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
6
|
2
|
12
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
5
|
2
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
128
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|