Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner İç Hast.(doktora) > ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA Üçüncü düzey MB 402 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET EMİN ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET EMİN ÖZTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ----
Dersin veriliş şekli Yüz yüze verilmektedir
Dersin amacı Bu dersin amacı öğretmen adaylarına özel eğitimle ilgili temel kavramları kavratmak, özel gereksinimli çocukların özellikleri hakkında bilgi verip bu öğrencilere yönelik eğitim öğretim faaliyetleri düzenleme ve uygulama becerileri kazandırmaktır.
Dersin tanımı Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, özel gereksinimli bireyler, erken tanı ve tedavinin önemi, özel egitime bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel yetersizlik, işitme yetersizligi, görme yetersizligi, bedensel yetersizlik, dil ve konuşma bozukluğu olan, süreğen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel gereksinimli çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar.

Dersin içeriği
1- Özel Gereksinimli Bireyler, Özel Eğitim Tarihçesi
2- Özel Eğitimde Ailenin Rolü ve Değerlendirme Süreci
3- Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP)
4- Kaynaştırma Eğitimi
5- Zihinsel Yetersizlikler
6- İşitme Yetersizlikleri
7- Görme Yetersizlikleri
8- Fiziksel Yetersizlikler / Süreğen Hastalıklar
9- Öğrenme Güçlükleri
10- Otizm Spektrum Bozukluğu
11- Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu
12- Dil ve Konuşma Bozuklukları / Çoklu Yetersizlikler
13- Üstün Zekalılar ve Özel Yetenek
14- Yıl sonu sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Özel eğitim ve temellerini tartışabilecektir. ? Özel eğitim kavramlarını ve kategorilerini tartışır. ? Özel eğitim kategorilerindeki yaygınlık oranlarını açıklar. ? Özel eğitimin tarihsel gelişimini betimler. ? Özel gereksinimli kişilerle çalışan uzmanları ve sorumluluklarını betimler.
2- Özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikleri tartışabilecektir. ? Amerika Birleşik devletleri ve Avrupa’da yer alan gelişmiş ülkelerin özel eğitimler ilgili bilinen yasalarını açıklar. ? Türkiye’de özel eğitim yasa ve yönetmelikleri tartışır. ? Türkiye’de uygulanan gönderme-tanılama-değerlendirme sürecini açıklar. ? Rehberlik ve Araştırma Merkezi’nin rol ve sorumluluklarını betimler.
3- Ailede özel gereksinimli birey olması durumunda anne-baba, aile ve uzman ilişkisi ve ailede yaşanan duyguları sıralayabilecektir. ? Anne-baba, aile ve uzman arasında gerçekleşecek olan ideal ilişkiyi tartışır. ? Özel gereksinimli bir çocuğa sahip olan ailelerin geçirdikleri duygusal dönemleri tanımlar.
4- Erken çocukluk özel eğitimi ve bu konudaki uygulamaları betimleyebilecektir. ? Erken çocukluk özel eğitimini tanımlar. ? Erken çocukluk özel eğitiminin önemini tartışır. ? Erken çocukluk özel eğitiminde görev alacak personelin rol ve sorumluluklarını tartışır. ? Erken çocukluk özel eğitimi uygulamalarını betimler.
5- Değişik yetersizlik türlerini tanımlayabilecektir. ? Zihinsel yetersizlik kategorisini tanımlar. ? Öğrenme güçlüğü kategorisini tanımlar ? Duygusal-davranışsal bozukluk kategorisini tanımlar ? Otizm spektrum bozukluğu kategorisini tanımlar. ? İletişim bozukluğu kategorisini tanımlar. ? Işitme bozukluğu kategorisini tanımlar. ? Görme bozukluğu kategorisini tanımlar. ? Fiziksel yetersizlikler ve seyrek rastlanan bozukluklar kategorisini tanımlar. ? Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler kategorisini tanımlar.
6- vDeğişik engel türlerinde nedenler, özellikler, yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunları tartışabilecektir. ? Zihinsel yetersizlik kategorisinin nedenlerini, özelliklerini, yaygınlık oranlarını, uygun eğitsel uygulamaları ve sorunlarını tartışır. ? Öğrenme güçlüğü kategorisinin nedenlerini, özelliklerini, yaygınlık oranlarını, uygun eğitsel uygulamaları ve sorunlarını tartışır. ? Duygusal-davranışsal bozukluk kategorisinin nedenlerini, özelliklerini, yaygınlık oranlarını, uygun eğitsel uygulamaları ve sorunlarını tartışır. ? Otizm spektrum bozukluğu kategorisinin nedenlerini, özelliklerini, yaygınlık oranlarını, uygun eğitsel uygulamaları ve sorunlarını tartışır. ? İletişim bozukluğu kategorisinin nedenlerini, özelliklerini, yaygınlık oranlarını, uygun eğitsel uygulamaları ve sorunlarını tartışır. ? Işitme bozukluğu kategorisinin nedenlerini, özelliklerini, yaygınlık oranlarını, uygun eğitsel uygulamaları ve sorunlarını tartışır. ? Görme bozukluğu kategorisinin nedenlerini, özelliklerini, yaygınlık oranlarını, uygun eğitsel uygulamaları ve sorunlarını tartışır. ? Fiziksel yetersizlikler ve seyrek rastlanan bozukluklar kategorisinin nedenlerini, özelliklerini, yaygınlık oranlarını, uygun eğitsel uygulamaları ve sorunlarını tartışır. ? Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler kategorisinin nedenlerini, özelliklerini, yaygınlık oranlarını, uygun eğitsel uygulamaları ve sorunlarını tartışır.
7- Etkili işbirliği kurma ve sürdürme ile ilgili temel ilkeleri tartışabilecektir. ? Etkili işbirliği sürecini tanımlar. ? Etkili işbirliği kurma ve sürdürme için gerekli rol ve sorumlulukları tartışır.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Diken, İ. (Ed.). (2020). Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Pegem Akademi Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar Özel Eğitim Editör(ler) : Veysel Aksoy Yayınevi: Pegem Akademi Yayıncılık

Ders ile ilgili dosyalar