Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ARMONİ I |
Birinci düzey |
MÜZ203 |
Zorunlu |
3 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. NIGAR ASGAROVA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Afak JAFAROVA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yazılı şekilde teori dersi ve piyanoda anlatım ve gösterip yaptırma(uygulama) yöntemi kullanılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin verilen melodileri armonize etme başarısını edinmesini, her bir müzik eserinin armoni altyapısını inceleyebilmesini sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Ders, aşamalı olarak, batı müziğinde klasik armoninin diyatonik ve kromatik sistemlerinin bilgisini, herhangi bir müzik eserinin tahlilinde armonik dil özelliklerini inceleme başarısını, en önemli yanı ise sonuçta herhangi bir ezgiyi armonileştirme başarısını kazanmasını kapsar.
|
1- |
Dersin tanımı, amaçları, ders programının tartışılması
|
2- |
Öğrencilerin 1. sınıfta aldıkları Temel Müzik Kuramı bilgilerini tekrarlamak. Armoni ve akorlar hakkında bilgi. Küçük ve Büyük üçselsiler. Armonide dört sesli üslup.
|
3- |
2. haftanın tekrarı.
|
4- |
Temel üçseslilerin fonksiyonal sistemi. Temel üçseslilerin birleşmesi.
a. Seslerin hareket kuralları.
b. Akorların birleşme üsulları (armonik, melodik)
|
5- |
Temel üçseslilerle sopranonun armonizasyonu. (yazılı ve uygulamalı çalışmalar)
|
6- |
Akorların yer değişmesi ve önemi. Yazılı ve uygulama çalışmaları
|
7- |
Basta seslenen ezginin armonizasyonu. Yazılı ve uygulama çalışmaları
|
8- |
Soprano ve tenor seslerinde tersiyanın atlaması kuralı. Pratik yazılı ve uygulama çalışmaları.
|
9- |
Vize Sınavı.
Teori: Melodinin yazılı olarak armonizasyonu.
|
10- |
Kadanslar hakkında bilgi. Kadanskuartsekstakorun (K6/4) özellikleri. Pratik yazılı ve uygulama çalışmaları.
|
11- |
Temel üçseslılerin altılı akoru (sekstakoru) T6, S6, D6.Altılı akorlarda ses çiftleşmesi, ses yürüşü kuralları . (Pratik calışmalar).
|
12- |
Altılı akorların kvarta-kvinta ilişkili akorlarla birleşim özellikleri.
T-D6 T6-D D6-T
T-S6 T6-S S6-T
Altılı akorların sekunda ilişkili akorla birleşim özellikleri. S6-D, S-D6, T6-S, T6-D, D6-T
|
13- |
Genel tekrar.
|
14- |
Final Sınavı.
Teori: Melodinin yazılı olarak armonizasyonu.
Uygulama: Piyanoda akorların birleşim prensiplerinin uygulanması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Melodi armonizasyonu
|
2- |
Armonik analiz
|
3- |
Öğrenilen bilgilerle ilgili çalışmaları piyanoda uygulama
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
66
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Dubovski İ.-Yevseeyev S.- Sposobin İ.- Sokolov V., (1973), Armoni Kitabı, Moskova. Alekseyev B. (1976), Armoni Meseleleri, Moskova. Maksimov S. (1977) Piyanoda Armoni Çalışmaları, Moskova. Mutli A. (1986), Armoni Meseleleri Toplusu, Moskova. Mojjevelov B. (1982), Armonize İçin Melodiler, Leningrad. Rudolf L.(1979), Piyanoda Armoni Çalışmaları, Bakü.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|