Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > DİNLER TARİHİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİNLER TARİHİ Birinci düzey REH304 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. RAMAZAN ADIBELLİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. RAMAZAN ADIBELLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Anlatım, sunum, tartışma
Dersin amacı Din, dinin mahiyeti, hem yaşayan hem de kadim dünya dinleri tanıtmak, bu dinlerin tarihçeleri, inanç esasları, ahlak esasları ve kutsalları hakkında bilgi vermek.
Dersin tanımı Dinlerin inanç esaslarını, ritüellerini, kutsal kitaplarını, ahlak ilkelerini öğretir, müntesiplerinin davranışlarını ne şekilde belirlediğini gösterir.

Dersin içeriği
1- Dersin İçeriği ile ilgili bilgi verme ve dönemin planlanması
2- Dinin anlamı ve Dinler Tarihi disiplini
3- Mitoloji ve kadim dinler
4- Yerel dini gelenekler
5- Yahudilik
6- Hıristiyanlık
7- İslam
8- Hinduizm
9- Budizm
10- Caynizm
11- Sihizm
12- Çin dinleri
13- Japon dinleri
14- Yeni dini hareketler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Farklı dinlerde, dini tecrübeyi ifade etmek için kullanılan terimler ve bunların ortak anlamlarını öğrenir
2- Dinlerin insanların ahlak anlayışlarını ve davranışlarını ne şekilde etkilediğini anlar ve onlara karşı nasıl davranması gerektiğini bilir
3- Birçok dine ev sahipliği yapmış olan Türkiye''''nin dini turizm açısından önemini kavrar
4- Günümüz dünyasındaki din kaynaklı problemlerinin nedenlerini kavrar
5- Çeşitli dinler ve mitolojiler konularında bilgi sahibi olup, bu bilgilerini kültür turları sırasında yerli ve yabancı turistlere aktarır ve böylece bulunduğu bölge ve ülkenin tanıtım görevini yapar.
6- Çeşitli dinler ve mitolojiler konularında bilgi sahibi olup, bu bilgilerini kültür turları sırasında yerli ve yabancı turistlere aktarır ve böylece bulunduğu bölge ve ülkenin tanıtım görevini yapar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Gündüz (ed.), Şinasi (2020), Dünya Dinleri, İstanbul: Milel Nihal.
Yardımcı Kaynaklar Adıbelli, Ramazan (2018), “Mitoloji”, Dinler Tarihi I-II, Mustafa Alıcı ve Süleyman Turan (ed.), İstanbul: Lisans Yayıncılık, , s. 55–78.

Ders ile ilgili dosyalar