Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MOLEKÜLER BİYOLOJİ |
Üçüncü düzey |
GEN 502 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yalnızca Yüksek Lisans ve doktora öğrencileri bu kursa kabul edilecektir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. YUSUF ÖZKUL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. YUSUF ÖZKUL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.Gör
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Bu kursun amacı öğrencilere Temel Moleküler Biyoloji hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır
|
Dersin tanımı
|
Moleküler biyoloji, canlılardaki olayları moleküler seviyede tetkik eden biyoloji dalı.
|
1- |
Karbonhidrat ve Lipitlerin Yapısı, Çeşitleri ve Özellikleri
|
2- |
Proteinlerin Yapısı, Çeşitleri ve Özellikleri
|
3- |
Nükleik Asitlerin Yapı ve Özellikleri
|
4- |
Nükleik Asit Metabolizması ve Mutasyon
|
5- |
Gen ve Genom Yapısı
|
6- |
DNA Replikasyonu ve Onarımı
|
7- |
VİZE
|
8- |
Transkripsiyon
|
9- |
Post-transkripsiyonel Modifikasyonlar
|
10- |
Translasyon
|
11- |
Post-translasyonel Modifikasyonlar
|
12- |
Temel Moleküler Genetik Teknikler (PCR, Klonlama, Dizileme, Nükleik Asit Melezleme Yöntemleri)
|
13- |
Moleküler Genetikte Güncel Konular
|
14- |
FİNAL
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Karbonhidratların yapısı, çeşitleri ve özellikleri, lipitlerin yapısı, çeşitleri ve özellikleri, nükleik asitlerin yapısı ve özellikleri, DNA ve RNA çeşitleri, proteinlerin yapısı ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak.
|
2- |
glikoproteinler, glikolipidler, enzimlerin aktiviteleri ve regülasyonu, koenzimleri, metabolik enerji, ATP oluşumu, kimyasal bağlar, kimyasal reaksiyonlar, karbonhidrat, lipit, protein ve nükleik asit sentezi, prokaryotik ve ökaryotik hücre özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak.
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
14
|
2
|
28
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
14
|
2
|
28
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
200
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-N. Başaran,Tıbbi Genetik Ders Kitabı,1999
2-Connor,J.M,Ferguson-Smith,M.A.:Essential Medical Genetics.Blackwell Scientific Publications,Third Ed.,1991
3-Emery,A.E.H.,(Ed),Rimoin,D.L.:Principles and Practice of Medical Genetics.Third edition,Volume 1,Churchill Livingsto,London,
4-Thompson&Thompson,Genetics in Medicine,6.th edition,2001
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Keith Roberts, Martin Raff, Bruce Alberts, Peter Walter, Julian Lewis and Alexander Johnson, Molecular Biology of the Cell 4th Edition, Routledge, March, 2002, hardcover, 1616 pages, 7.6 pounds, ISBN 0-8153-3218-1
|
|