Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYŞEGÜL ASUMAN AKDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. AYŞEGÜL ASUMAN AKDOĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım, tartışma, eleştirme, soru-yanıt, araştırma ödevi ve sunumu
|
Dersin amacı
|
Çevreye duyarlı işletme yönetimi ve işletmecilik konusunda bilgi vermek, bilinç oluşturmak ve işletmelerde bu konuda değişimin başlamasına katkıda bulunmak
|
Dersin tanımı
|
Çevre ve çevre ile ilgili kavramlar, çevre sorunları,nedenleri, çevre bilincinin gelişimi,Türkiyede ve Dünyada çevre bilincinin gelişimine neden olan yayınlar, toplantılar, gelişmeler, İşletmelerde çevre bilincinin gelişimi, çevreye uyarlı yönetim, stratejik çevre yönetimi, çevre yönetiminde kullanılan araçlar, ÇED, Çevresel Denetim, ÇDY' in Faydaları ve Kısıtları, Çevreye Duyarlı İşletmecilik: ÇD üretim, Pazarlama, Muhasebe ve Finansman,İnsan Kaynakları Yönetimi, İletişim, Halkla İlişkiler ve Ar-Ge.
|
1- |
Çevre ve çevre ile ilgili kavramlar,
|
2- |
Çevre sorunları,nedenleri+ödev
|
3- |
Çevre bilincinin gelişimi,Türkiyede ve Dünyada çevre bilincinin gelişimine neden olan yayınlar, toplantılar, gelişmeler, +ödev
|
4- |
İşletmelerde çevre bilincinin gelişimi, +ödev
|
5- |
Çevreye Duyarlı yönetim,+ödev
|
6- |
Stratejik çevre yönetimi +ödev
|
7- |
Çevre yönetiminde kullanılan araçlar ve ÇED, Çevresel Denetim +ödev
|
8- |
Sınav
|
9- |
ÇDY' in Faydaları ve Kısıtları +ödev
|
10- |
Çevreye Duyarlı İşletmecilik: ÇD üretim,+ödev
|
11- |
Pazarlama,
|
12- |
Muhasebe ve Finansman ve İnsan Kaynakları Yönetimi+ödev
|
13- |
Halkla İlişkiler ve Ar-Ge+ödev
|
14- |
Dönem Ödevlerinin Sunumu ve Tartışılması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çevre Konularında bilinç oluşturmak
|
2- |
Çevre, çevre sorunları, çevre bilincinin gelişim ile ilgili bilgiler vermek
|
3- |
Öğrencinin Çevreye duyarlı yönetimin bir işletmede nasıl oluşturulup, uygulanacağını anlar hale gelmesi
|
4- |
Sistem teorisi çerçevesinde işletmenin tüm fonksiyonlarına çevre merkezli bakış yeteneği kazandırmak
|
5- |
Çevreye duyarlı kalite yönetimi anlayışı kazandırmak
|
6- |
Etik ilkeler çerçevesinde özgün çalışma yapma ve aktarma yetkinliği geliştirmek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
14
|
3
|
42
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
1
|
14
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
1
|
7
|
7
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
12
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
A. Asuman Akdoğan, Çevreye Duyarlı Yönetim ve İşletmecilik, Kayseri; Kayseri Ticaret Odası Yayınları, 2003
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Makaleler
|
|