Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (yüksek Lisans) > ÇEVREYE DUYARLI YÖNETİM VE İŞLETMECİLİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇEVREYE DUYARLI YÖNETİM VE İŞLETMECİLİK İkinci düzey İŞL 689 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYŞEGÜL ASUMAN AKDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYŞEGÜL ASUMAN AKDOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Anlatım, tartışma, eleştirme, soru-yanıt, araştırma ödevi ve sunumu
Dersin amacı Çevreye duyarlı işletme yönetimi ve işletmecilik konusunda bilgi vermek, bilinç oluşturmak ve işletmelerde bu konuda değişimin başlamasına katkıda bulunmak
Dersin tanımı Çevre ve çevre ile ilgili kavramlar, çevre sorunları,nedenleri, çevre bilincinin gelişimi,Türkiyede ve Dünyada çevre bilincinin gelişimine neden olan yayınlar, toplantılar, gelişmeler, İşletmelerde çevre bilincinin gelişimi, çevreye uyarlı yönetim, stratejik çevre yönetimi, çevre yönetiminde kullanılan araçlar, ÇED, Çevresel Denetim, ÇDY' in Faydaları ve Kısıtları, Çevreye Duyarlı İşletmecilik: ÇD üretim, Pazarlama, Muhasebe ve Finansman,İnsan Kaynakları Yönetimi, İletişim, Halkla İlişkiler ve Ar-Ge.

Dersin içeriği
1- Çevre ve çevre ile ilgili kavramlar,
2- Çevre sorunları,nedenleri+ödev
3- Çevre bilincinin gelişimi,Türkiyede ve Dünyada çevre bilincinin gelişimine neden olan yayınlar, toplantılar, gelişmeler, +ödev
4- İşletmelerde çevre bilincinin gelişimi, +ödev
5- Çevreye Duyarlı yönetim,+ödev
6- Stratejik çevre yönetimi +ödev
7- Çevre yönetiminde kullanılan araçlar ve ÇED, Çevresel Denetim +ödev
8- Sınav
9- ÇDY' in Faydaları ve Kısıtları +ödev
10- Çevreye Duyarlı İşletmecilik: ÇD üretim,+ödev
11- Pazarlama,
12- Muhasebe ve Finansman ve İnsan Kaynakları Yönetimi+ödev
13- Halkla İlişkiler ve Ar-Ge+ödev
14- Dönem Ödevlerinin Sunumu ve Tartışılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çevre Konularında bilinç oluşturmak
2- Çevre, çevre sorunları, çevre bilincinin gelişim ile ilgili bilgiler vermek
3- Öğrencinin Çevreye duyarlı yönetimin bir işletmede nasıl oluşturulup, uygulanacağını anlar hale gelmesi
4- Sistem teorisi çerçevesinde işletmenin tüm fonksiyonlarına çevre merkezli bakış yeteneği kazandırmak
5- Çevreye duyarlı kalite yönetimi anlayışı kazandırmak
6- Etik ilkeler çerçevesinde özgün çalışma yapma ve aktarma yetkinliği geliştirmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16- Akademik dünyayı tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 7 7
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 12 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı A. Asuman Akdoğan, Çevreye Duyarlı Yönetim ve İşletmecilik, Kayseri; Kayseri Ticaret Odası Yayınları, 2003
Yardımcı Kaynaklar Makaleler

Ders ile ilgili dosyalar