Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYŞEGÜL ASUMAN AKDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. AYŞEGÜL ASUMAN AKDOĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım, tartışma, eleştirme, soru-yanıt, araştırma ödevi ve sunumu
|
Dersin amacı
|
Çevreye duyarlı işletme yönetimi ve işletmecilik konusunda bilgi vermek, bilinç oluşturmak ve işletmelerde bu konuda değişimin başlamasına katkıda bulunmak
|
Dersin tanımı
|
Çevre ve çevre ile ilgili kavramlar, çevre sorunları,nedenleri, çevre bilincinin gelişimi,Türkiyede ve Dünyada çevre bilincinin gelişimine neden olan yayınlar, toplantılar, gelişmeler, İşletmelerde çevre bilincinin gelişimi, çevreye uyarlı yönetim, stratejik çevre yönetimi, çevre yönetiminde kullanılan araçlar, ÇED, Çevresel Denetim, ÇDY' in Faydaları ve Kısıtları, Çevreye Duyarlı İşletmecilik: ÇD üretim, Pazarlama, Muhasebe ve Finansman,İnsan Kaynakları Yönetimi, İletişim, Halkla İlişkiler ve Ar-Ge.
|
1- |
Çevre ve çevre ile ilgili kavramlar,
|
2- |
Çevre sorunları,nedenleri+ödev
|
3- |
Çevre bilincinin gelişimi,Türkiyede ve Dünyada çevre bilincinin gelişimine neden olan yayınlar, toplantılar, gelişmeler, +ödev
|
4- |
İşletmelerde çevre bilincinin gelişimi, +ödev
|
5- |
Çevreye Duyarlı yönetim,+ödev
|
6- |
Stratejik çevre yönetimi +ödev
|
7- |
Çevre yönetiminde kullanılan araçlar ve ÇED, Çevresel Denetim +ödev
|
8- |
Sınav
|
9- |
ÇDY' in Faydaları ve Kısıtları +ödev
|
10- |
Çevreye Duyarlı İşletmecilik: ÇD üretim,+ödev
|
11- |
Pazarlama,
|
12- |
Muhasebe ve Finansman ve İnsan Kaynakları Yönetimi+ödev
|
13- |
Halkla İlişkiler ve Ar-Ge+ödev
|
14- |
Dönem Ödevlerinin Sunumu ve Tartışılması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çevre Konularında bilinç oluşturmak
|
2- |
Çevre, çevre sorunları, çevre bilincinin gelişim ile ilgili bilgiler vermek
|
3- |
Öğrencinin Çevreye duyarlı yönetimin bir işletmede nasıl oluşturulup, uygulanacağını anlar hale gelmesi
|
4- |
Sistem teorisi çerçevesinde işletmenin tüm fonksiyonlarına çevre merkezli bakış yeteneği kazandırmak
|
5- |
Çevreye duyarlı kalite yönetimi anlayışı kazandırmak
|
6- |
Etik ilkeler çerçevesinde özgün çalışma yapma ve aktarma yetkinliği geliştirmek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
|
|
2- |
Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
|
|
3- |
Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
|
|
4- |
Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
|
|
5- |
Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
|
6- |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
|
|
7- |
Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
|
|
8- |
Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
|
|
9- |
Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
|
|
10- |
Mesleki terminolojiye hâkim olur.
|
|
11- |
Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
|
|
12- |
Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
|
|
13- |
Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
|
|
14- |
Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
|
|
15- |
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
|
|
16- |
Akademik dünyayı tanır.
|
|
17- |
Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
|
|
18- |
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
|
|
19- |
Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
|
|
20- |
Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
14
|
3
|
42
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
1
|
14
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
1
|
7
|
7
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
12
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
A. Asuman Akdoğan, Çevreye Duyarlı Yönetim ve İşletmecilik, Kayseri; Kayseri Ticaret Odası Yayınları, 2003
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Makaleler
|
|