Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Rus Dili ve Edebiyati > 19. YY. RUS EDEBİYATI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
19. YY. RUS EDEBİYATI II Birinci düzey RDE 210 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Rusça
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LILIYA JANTI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LILIYA GAZIZOVA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı 19.yy.Rus edebiyatını biçimlendiren düşünceleri sunmak. Aynı dönemin eserlerini biçim ve içerik açısından değerlendirmek
Dersin tanımı 19.yy Rus edebiyatının özelliklerinin anlatılması. 19.yy klasik eserleri ve edebi faaliyetler.

Dersin içeriği
1- Nikolai Saltykov-Shchedrin''''in hayatı ve eseri. Rus ve dünya kültüründeki önemi. Masal "Bilge Gudgeon" analizi.
2- Nikolai Nekrasov''''un hayatı ve eseri. Şiirlerin analizi "Senin ironini sevmiyorum", "Ön kapıda yansımalar."
3- Leo Tolstoy''''un öyküsü, yazarın biyografisi bağlamında "Balodan sonra"
4- Fyodor Dostoyevski''''nin hayatı ve eseri.
5- “Suç ve Ceza” sosyo-psikolojik ve sosyo-felsefi bir romandır. / “Suç ve Ceza”: analiz ve tartışma.
6- “Suç ve Ceza” sosyo-psikolojik ve sosyo-felsefi bir romandır. / “Suç ve Ceza”: analiz ve tartışma.
7- Genel tekrar
8- Ara Sınav
9- Fyodor Dostoyevski "Idiot" romanı. Analiz ve tartışma.
10- Fyodor Dostoyevski "Idiot" romanı. Analiz ve tartışma.
11- Anton Çehov''''un hayatı ve eseri.
12- Anton Çehov''''un “Üç Kız Kardeş” adlı oyunu. Analiz ve tartışma
13- Anton Çehov''''un “Üç Kız Kardeş” adlı oyunu. Analiz ve tartışma
14- Genel tekrar
15- Yıl sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilere 19. yüzyıl Rus kültürü ve edebiyatı hakkında fikir vermek.
2- Öğrencilere Rus gerçekçi romanı hakkında fikir vermek.
3- Şiir, düzyazı ve dramada 19. yüzyıl Rus edebiyatının en iyi örneklerini öğrencilere tanıtmak.
4- Öğrencilere “küçük adam” hakkında fikir vermek.
5- Tarihi bir döneme ait bir edebi eseri çözümleme becerilerini kazandırmak.
6- Öğrencilerin edebi eserin ana fikrini vurgulama becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2- Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
3- Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
4- Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
5- Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
6- Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır.
7- Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
8- Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
9-
10- Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
11- Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
12- Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
13- Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
14- .
15- .
16- .
17- .
18- .
19- .
20- .
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı «Анна Каренина», Лев Толстой; «Анна Каренина», Лев Толстой; «Преступление и наказание», Фёдор Достоевский»; «Отцы и дети», Иван Тургенев; «Рассказы», Антон Чехов; «Вишнёвый сад», Антон Чехов.
Yardımcı Kaynaklar «Лев Толстой», Виктор Шкловский; «Лев Толстой: свободный человек», Павел Басинский; «Родиться в России», Игорь Волгин; «Вокруг Чехова», М. Чехов.

Ders ile ilgili dosyalar