Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
19. YY. RUS EDEBİYATI II |
Birinci düzey |
RDE 210 |
Zorunlu |
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Rusça
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. LILIYA JANTI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. LILIYA JANTI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
19.yy.Rus edebiyatını biçimlendiren düşünceleri sunmak. Aynı dönemin eserlerini biçim ve içerik açısından değerlendirmek
|
Dersin tanımı
|
19. yüzyıl Rus edebiyatı, Rus edebiyatının altın çağıdır. Bu, en yüce isimlerin edebiyatıdır. Aleksandr Puşkin çağdaş Rus edebi dilinin yaratıcısıdır. Bu dönem Rus edebiyatının başlıca akımları realizm ve romantizmdir.
|
1- |
Mihail Lermontov''''un hayatı ve eserleri.
Mihail Lermontov''''un gençlik sözleri: okuma ve analiz.
|
2- |
Mihail Lermontov''''un felsefi sözleri: okuma ve analiz.
Mihail Lermontov''''un aşk sözleri: okuma ve analiz.
|
3- |
Mihail Lermontov''''un "Çağımızın Kahramanı" adlı romanı: okuma ve analiz.
Mihail Lermontov''''un "Çağımızın Kahramanı" adlı romanının ana karakterlerinin özellikleri.
|
4- |
Mihail Lermontov''''un "Çağımızın Kahramanı" adlı romanı: okuma ve analiz.
Mihail Lermontov''''un "Çağımızın Kahramanı" adlı romanının ana karakterlerinin özellikleri.
|
5- |
“Suç ve Ceza” sosyo-psikolojik ve sosyo-felsefi bir romandır. / “Suç ve Ceza”: analiz ve tartışma.
|
6- |
“Suç ve Ceza” sosyo-psikolojik ve sosyo-felsefi bir romandır. / “Suç ve Ceza”: analiz ve tartışma.
|
7- |
Genel tekrar
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
19. yüzyılın kalın Rus edebiyat dergileri. "Slavofil" ve "Batılı" kavramları.
19. yüzyıl edebiyat toplulukları ve çevreleri.
|
10- |
Anton Çehov''un hayatı ve eserleri. Edebi eserlerin genel özellikleri.
Anton Çehov''un "Köpekli Kadın" öyküsü: okuma ve analiz.
|
11- |
Anton Çehov''un "Köpekli Kadın" öyküsü: Ana fikrin tartışılması. Ana karakterlerin özellikleri..
Nikolay Leskov''un hayatı ve eserleri.
|
12- |
Nikolay Leskov''un "Mtsensk Bölgesi''nden Leydi Macbeth" öyküsü: okuma ve analiz..
Nikolay Leskov''un "Mtsensk Bölgesi''nden Leydi Macbeth" hikayesi: Eserin ana fikrinin ve ana karakterlerin tartışılması.
|
13- |
İvan Turgenyev''in hayatı ve eserleri.
İvan Turgenyev''in "Babalar ve Oğullar" romanı: okuma ve analiz.
|
14- |
İvan Turgenyev''in "Babalar ve Oğullar" romanı: Eserin ana fikrinin ve ana karakterlerin tartışılması.
Anton Çehov''un Mektupları: okuma ve analiz.
|
15- |
19. yüzyıl Rus edebiyatının genel sonuçları. Genel tekrar.
Yıl sonu sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilere 19. yüzyıl Rus kültürü ve edebiyatı hakkında fikir vermek.
|
2- |
Öğrencilere Rus gerçekçi romanı hakkında fikir vermek.
|
3- |
Şiir, düzyazı ve dramada 19. yüzyıl Rus edebiyatının en iyi örneklerini öğrencilere tanıtmak.
|
4- |
Öğrencilere “küçük adam” hakkında fikir vermek.
|
5- |
Tarihi bir döneme ait bir edebi eseri çözümleme becerilerini kazandırmak.
|
6- |
Öğrencilerin edebi eserin ana fikrini vurgulama becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
2- |
Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
4- |
Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
5- |
Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
|
|
6- |
Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır.
|
|
7- |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
|
|
8- |
Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
|
|
9- |
Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
|
|
10- |
Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
|
|
11- |
Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
|
|
12- |
Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
|
|
13- |
|
|
14- |
.
|
|
15- |
.
|
|
16- |
.
|
|
17- |
.
|
|
18- |
.
|
|
19- |
.
|
|
20- |
.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
64
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
«Анна Каренина», Лев Толстой; «Анна Каренина», Лев Толстой; «Преступление и наказание», Фёдор Достоевский»; «Отцы и дети», Иван Тургенев; «Рассказы», Антон Чехов; «Вишнёвый сад», Антон Чехов.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
«Лев Толстой», Виктор Шкловский; «Лев Толстой: свободный человек», Павел Басинский; «Родиться в России», Игорь Волгин; «Вокруг Чехова», М. Чехов.
|
|