Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ATLETİZM |
Birinci düzey |
ATR 108 |
Zorunlu |
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖZGE MACİT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET YARDIMCI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze, Gösterip-Yaptırma,
|
Dersin amacı
|
Tanım, tarihçe, sınıflandırma, koşular, atmalar ,atlamalar ve kurallar ile Atletizmin disiplinlerini Atma, atlama, koşular ve yürüyüş tekniklerini basamaklamalarıyla birlikte uygulamasını öğretmek
|
Dersin tanımı
|
Atletizmin içerisinde yer alan koşu, atma ve atlama disiplinlerinde tekniklerin öğretimi, öğrenci merkezli özerk çalışmalar, sınıfta problem çözme ve kaynak araştırmalarından oluşur.
|
1- |
Sürat koşularında çıkışlar, koşu tekniği ve reaksiyon zamanını geliştirme, atletizmin tanımı ve tarihçesi, Bayrak koşularının bayrak değiştirme tekniklerinin basamaklaması ve uygulaması
|
2- |
Gülle atmada O-Brein ve Rotasyon tekniklerinin öğretim basamaklamaları ile uygulaması
|
3- |
Uzun atlamada asılma ve adımlama tekniklerinin öğretim basamaklaması ile uygulaması
|
4- |
Disk atmada rotasyon tekniğinin öğretim basamaklaması ve uygulaması
|
5- |
Orta mesafe koşularında koşu tekniği ve taktiksel öğretim.
|
6- |
Üç adım atlama tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
|
7- |
Cirit atmada çaprazlama tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
|
8- |
Çekiç atmada rotasyon tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
|
9- |
Kısa mesafe engelli koşularda engel geçme tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması, ara sınavı
|
10- |
Yüksek atlamada sırt üstü tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
|
11- |
Yüksek atlamada binme tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
|
12- |
Sırıkla yüksek atlama tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
|
13- |
Sırıkla yüksek atlama tekniğinin basamaklamasının öğretimi ve uygulaması
|
14- |
Uzun mesafe koşularında koşu tekniği ve taktiksel öğretim.
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
Ana spor branşı olan Atletizmin tarifi, tasnifi, Dünya da ve Türkiye deki gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
|
2- |
Atletizm disiplinlerini açıklar,
|
3- |
Atletizmin spor branşları arasındaki yerini görür,
|
4- |
Mesleki hayatında atletizme önem vermesi gerektiğini anlar,
|
5- |
Atletizmle ilgili antrenman stratejisi geliştirir,
|
6- |
Atletizmde koşuları hatırlar,
|
7- |
Uzun, üç adım, yüksek ve sırıkla atlama tekniklerini yapar,
|
8- |
Gülle, disk, cirit ve çekiç atma tekniklerini gösterir,
|
9- |
Engel geçiş tekniklerini uygular.
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
6
|
30
|
Ödevler
|
1
|
5
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
4
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
4
|
3
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
113
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
DEMİR, M.; Atletizm Koşular, Atmalar, Atlamalar, Nobel yayıncılık, Ankara, 2005 Atletizm ögretimi atmalar,atlamalar Ali DEMİRCİ
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Atletizm Teorisi Nurullah CANDAN,Uğur DÜNDAR
|
|