Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEMEL EKONOMİ |
Birinci düzey |
HİT 126 |
Zorunlu |
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA KOÇOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğretim Üyesi Mustafa Koçoğlu
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans
|
Dersin amacı
|
Bu dersin temel amacı öğrencilerin ekonominin temel kavramlarını giriş düzeyinde öğrenmeleridir. Böylece temel düzeyde ekonomik kavram ve torilerin bilimsel olarak işleyişini değerlendirebileceklerdir.
|
Dersin tanımı
|
Ders öğrenciye iktisat biliminin konusunu ve iktisadın temel kavramlarını öğretmek, bireysel iktisadi kararları anlama ve yorumlama becerisi kazandıracaktır.
|
1- |
İktisat Bilimin Konusu, Yöntemi, Yasaları ve Diğer Bilim Dalları İle İlişkisi
|
2- |
İktisadi Sorun: İhtiyaçlar, Kaynaklar ve Tercih Sorunu
|
3- |
Talep, Talep Fonksiyonu ve Talep Esnekliği
|
4- |
Arz ve Talep: Bireysel talep fonksiyonu, talep eğrisi, piyasa talebi, talep ve talep miktarının değişmesi
|
5- |
Tüketici Davranışları: Fayda ve Tüketici Tercihi
|
6- |
Üretim Teorisi
|
7- |
Maliyet Teorisi
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Milli gelir, milli gelir hesaplama yöntemleri ve milli gelirle ilgili kavramlar
|
10- |
Milli geliri belirleyen faktörler: Tüketim, Tasarruf ve Yatırım fonksiyonları
|
11- |
Toplam Harcama Modeli: Toplam talebin bileşenleri, tüketim fonksiyonu
|
12- |
Maliye politikası
|
13- |
Para Politikası
|
14- |
IS-LM Modeli: IS-LM modelinde denge ve IS-LM eğrilerinde kaymalar
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İktisat bilimin konusunu ve makro ve mikro iktisadın temel kavramlarını tanımlar.
|
2- |
İktisadi olayları tanır ve diğer olaylardan ayırt ederek tartışır.
|
3- |
Fırsat maliyetlerini keşfetmeyi ve ekonomik denge kavramını açıklar.
|
4- |
Tüketicilerin ekonomik karar verme sürecini sınıflandırır.
|
5- |
Mal ve hizmetlerin hangi piyasa yapısına girdiğini tespit eder.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ünsal, E. (2016). İktisada Giriş. Ankara
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|