Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (y.l.) > UZAY MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZAY MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ İkinci düzey UZM101 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NAFİZ KAHRAMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NAFİZ KAHRAMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı; Uzay Mühendisliğinin temel kavramlarının öğretilmesi, uzayın yapısı hakkında genel bilgi kazandırılması, uzay bilimi, uzay fiziği, uzay dinamiği, uzay görevleri, ve uzay teknolojileri gibi alanlarda genel bilgi ve beceri kazandırılmasıdır.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Evrenin Tarihi, Yapısı ve Evrimi, Evrendeki Diğer Yapılar
2- Genel Astronomi
3- Güneş Sistemi, Yıldız Türleri, Uzay Biyolojisi, Uzay Jeolojisi
4- Temel Astrofizik, Galaksi Yapıları, Yüksek Enerjili Cisimler
5- Güneş Fiziği, Kuantum Mekaniğinin Temelleri, Uzay ile İlgili İleri Düzey Teoriler
6- Yörünge Mekaniğine Giriş
7- Küresel Uzayda Koordinatlar ve Koordinat Dönüşümleri
8- Ara Sınav
9- Newton Çekim Yasası, Genel ve Özel Görelilik Teorileri
10- Uzay Araçlarına Genel Bakış
11- Uydu Yörüngesi ve Hareketinin Detaylı İncelemesi
12- Uzay Görevleri Dizayn ve Analizi
13- Uzay Robotiği, Astronot Sağlığı ve Güvenliği
14- Uzay Araçlarının Yapı ve Malzemeleri, Uzun Dalga Gözlemleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Uzayın yapısı, elemanları, oluşumu hakkında temel bilgilere sahip olma ve bu bilgiler ışığında mühendislik uygulamalarında çözüm üretebilme becerisi,
2- Uydu, roket, uzay mekiği, ve uzay sistemleri gibi temel uzay mühendisliği konularında genel bilgi sahibi olunması
3- Temel uzay ve mühendislik kavramlarını kullanarak uzay görevi tasarlayabilme becerisi,
4- Uzay robotiği, astronot sağlığı ve güvenliği gibi daha ileri ve detaylı konularda muhakeme edebilme becerisi
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 4 1 4
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar