Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
UZAY MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ |
Birinci düzey |
UZM101 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NAFİZ KAHRAMAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. NAFİZ KAHRAMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı; Uzay Mühendisliğinin temel kavramlarının öğretilmesi, uzayın yapısı hakkında genel bilgi kazandırılması, uzay bilimi, uzay fiziği, uzay dinamiği, uzay görevleri, ve uzay teknolojileri gibi alanlarda genel bilgi ve beceri kazandırılmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
-
|
1- |
Evrenin Tarihi, Yapısı ve Evrimi, Evrendeki Diğer Yapılar
|
2- |
Genel Astronomi
|
3- |
Güneş Sistemi, Yıldız Türleri, Uzay Biyolojisi, Uzay Jeolojisi
|
4- |
Temel Astrofizik, Galaksi Yapıları, Yüksek Enerjili Cisimler
|
5- |
Güneş Fiziği, Kuantum Mekaniğinin Temelleri, Uzay ile İlgili İleri Düzey Teoriler
|
6- |
Yörünge Mekaniğine Giriş
|
7- |
Küresel Uzayda Koordinatlar ve Koordinat Dönüşümleri
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Newton Çekim Yasası, Genel ve Özel Görelilik Teorileri
|
10- |
Uzay Araçlarına Genel Bakış
|
11- |
Uydu Yörüngesi ve Hareketinin Detaylı İncelemesi
|
12- |
Uzay Görevleri Dizayn ve Analizi
|
13- |
Uzay Robotiği, Astronot Sağlığı ve Güvenliği
|
14- |
Uzay Araçlarının Yapı ve Malzemeleri, Uzun Dalga Gözlemleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Uzayın yapısı, elemanları, oluşumu hakkında temel bilgilere sahip olma ve bu bilgiler ışığında mühendislik uygulamalarında çözüm üretebilme becerisi,
|
2- |
Uydu, roket, uzay mekiği, ve uzay sistemleri gibi temel uzay mühendisliği konularında genel bilgi sahibi olunması
|
3- |
Temel uzay ve mühendislik kavramlarını kullanarak uzay görevi tasarlayabilme becerisi,
|
4- |
Uzay robotiği, astronot sağlığı ve güvenliği gibi daha ileri ve detaylı konularda muhakeme edebilme becerisi
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
|
|
2- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
3- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
4- |
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
5- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
6- |
Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
7- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
8- |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
|
|
9- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
2
|
14
|
Ödevler
|
4
|
4
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
4
|
1
|
4
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
86
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|