Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Fizyoloji (k.kale Ü.ort.dr.) > ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİ Üçüncü düzey VFZ-608 Seçmeli 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör PROF. DR. ÇAĞRI ÇAĞLAR SİNMEZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NAZMİ ÇETİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik ders, genel sunumlar, CD gösterimleri
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere araştırma ve yayın etiği hakkında temel bilgi vermektir.
Dersin tanımı Bu derste araştırma ve yayın etiği anlatılmaktadır.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı
2- Temel kavramlar, bilim - bilimsel düşünce
3- 3- Bilimsel yöntem, Araştırma süreci
4- Deneysel araştırmaların tarihi
5- Bilim etiğinde temel ilkeler
6- Bilimsel bilgi üretim evreleri ve etik
7- İnsan üzerinde yapılan tıbbi araştırmalarda etik kurallar
8- Klinik araştırmalarda aydınlatılmış onam
9- Film gösterimi ve tartışma
10- Deney hayvanları üzerinde yapılan tıbbi araştırmalarda etik kurallar
11- Araştırma etik kurulları
12- Yayımlamada kusurlu / etik dışı davranış - I
13- Yayımlamada kusurlu / etik dışı davranış - II
14- Yayımlamada kusurlu / etik dışı davranış - III
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tıpta bilimsel araştırma ve yayın etiğinde temel etik ilkeleri kavramak
2- Bilimsel bilgi üretim evrelerinde etik kuralları uygulayabilmek
3- Bilimsel bilgi üretim evrelerinde karşılaşılabilecek etik sorunların varlığından haberdar olmak
4- Bilim insanının sorumluluklarının farkında olmak
5- Bilimsel araştırma ve yayınlamada kusurlu / etik dışı davranışları tanımlamak
6- Bilimsel araştırma ve yayınlama ile ilgili etik ve yasal kuralları kavramak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     52
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara 2. 4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya
Yardımcı Kaynaklar 1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara 2. Cunningham, J.G., 2002: Textbook of veterinary physiology.Elsevier, USA. 3. Reece, W.O., 1997: Physiology of domestic animals. Williams and Wilkins, USA 4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya 5-Bölükbaşı, F. (1989). Fizyoloji Ders Kitabı. Vücut Isısı ve Sindirim. Cilt 1, Ankara Üniv. Veteriner Fakültesi Yayınları, No: 413, Ankara

Ders ile ilgili dosyalar