Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Felsefe > 17. VE 18. YÜZYIL FELSEFESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
17. VE 18. YÜZYIL FELSEFESİ Birinci düzey FEL301 Zorunlu 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ EVREN ERMAN RUTLİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. EVREN ERMAN RUTLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı 17. ve 18. yüzyıl filozof ve akımları hakkında formasyon edindirmek
Dersin tanımı Bu derste 17. ve 18. yüzyıl felsefesinin temel filozof ve düşünce akımları öğretilmektedir.

Dersin içeriği
1- Giriş, 17. yüzyıl Felsefesinin Genel Özellikleri
2- F. Bacon ve T. Hobbes felsefesi
3- R.Descartes Felsefesi
4- B.Spinoza felsefesi
5- G.W. Leibniz Felsefesi
6- J.Locke Felsefesi
7- Vize Sınavı
8- Berkeley Felsefesi ve 18. yüzyıl felsefesinin genel özellikleri
9- D. Hume felsefesi
10- Fransız Aydınlanma Felsefesi: Montesquieu ve Voltaire
11- Fransız Aydınlanma Felsefesi: La Mettrie, Diderot, D''Alembert ve D''holbach
12- J.J.Rousseau Felsefesi
13- Alman Aydınlanmasına Giriş: I. Kant felsefesi
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- 17. yüzyıl felsefesi hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur.
2- 18. yüzyıl felsefesi hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur.
3- Dönemin filozofları arasında ilişki kurup yeni bakış açıları geliştirebilir.
4- Dönemin problemleri ve temel kavramları hakkında bütüncül ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
5- 17. ve 18. yüzyıl felsefelerinin sonraki dönemler üzerindeki etkisi hakkında formasyon sahibi olur.
6- Günümüz problemlerini dönemin felsefi problemleri ile ilişkilendirerek alternatif çözüm önerileri geliştirebilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15- Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ahmet Cevizci 17. Yüzyıl Felsefesi Ahmet Cevizci Aydınlanma Felsefesi
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar