Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner İç Hast.(doktora) > MEDYA OKURYAZARLIĞI VE EĞİTİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEDYA OKURYAZARLIĞI VE EĞİTİMİ Üçüncü düzey SBÖ 407 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA KAFADAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA KAFADAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ve çevrimiçi
Dersin amacı Medya araçlarını tanıma, insan hayatına etkisini eleştirel inceleme, bilinçli kullanma becerisi edinme, kendi ve toplum hayatına etkisi inceleyip, analiz edip kendi hayatına yansıtabilmek.
Dersin tanımı Medya araçlarını tanıma, toplum hayatına etkisini eleştirel inceleme, bilinçli kullanma becerisi edinme, edindiği bilgi ve becerileri toplumsal yaşama yansıtabilme.

Dersin içeriği
1- Medya okuryazarlığı nedir?
2- Medya okuryazarlığının tarihsel geçmişi.
3- Medya okuryazarlığı yaklaşımları.
4- Medya organları yayınlarındaki mesajlara ulaşma, çözümleme.
5- Medya organları yayınlarındaki mesajları değerlendirme, iletme becerisi edinme.
6- Yazılı, görsel, işitsel medyaya yönelik eleştirel bakış açısı ile bakabilme ve yaşamına yansıtabilme.
7- Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşam üzerine etkileri
8- Ülkemizde televizyon yayıncılığı ve toplum üzerine etkileri
9- İnternetin bilgiye erişim ve eğitim amaçlı kullanımı
10- Medyayı eleştirel okuma beceri edinme
11- Aile ve medya
12- Çocuk ve medya
13- Televizyondaki uyarıcı simgelerin tanıtımı
14- Dergi ve türlerini tanıma.
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Medya okuryazarlığının ne olduğunu ve tarihsel geçmişini açıklar.
2- Medya okuryazarlığı yaklaşımlarını açıklar ve uygulama sürecinde kullanır.
3- Medya organlarının iletilerini eleştirel bir bakış açısıyla çözümler.
4- Medyanın toplumsal yaşam üzerine etkilerini analiz edip, değerlendirir.
5- Medya organlarını bilgiye erişim ve eğitim amaçlı kullanır.
6- Medya yayınlarını aile ve çocuk açısından eleştirel bir bakış açısıyla çözümleyip, analiz eder.
7- Medya araçlarında ve yayınlarında doğru tercihler yapıp, kendi yaşamına yansıtır.
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 8 2 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 6 2 12
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 8 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Koçoğlu, E. & Akman, Ö. (2021). (Medya okuryazarlığı ve eğitimi. Anakara: Pegem Akademi Yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar