Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Maliye > KAMU GİRİŞİMLERİ EKONOMİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KAMU GİRİŞİMLERİ EKONOMİSİ Birinci düzey C-MLY413 Seçmeli 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. AHMET AYSU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Aysu
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Dersin veriliş şekli hoca tarafından temel konuların anlatılmasına dayanmaktadır. Sınıf içi tartışma ve soru sorma-yorum yapmanın teşvik edildiği bir yöntem uygulanacaktır.
Dersin amacı Bu dersin amacı kamu girişimciliğinin genel çerçevesi hakkında bilgi vermek ve özelleştirme süreçleri ve yöntemlerini değerlendirmektir.
Dersin tanımı Bu derste Kamu İktisadi Teşebbüslerinin kurumsal yapısı, gelişimi ve ekonomiye katkıları açıklanacak ve özelleştirme hakkında bilgiler verilecektir.

Dersin içeriği
1- Kamu girişimciliği kavramı, türleri ve gerekçeleri
2- Politika aracı olarak KİT''ler
3- KİT''lerin Türkiye''deki Gelişimi
4- KİT''lerin yasal çerçevesi
5- KİT''lerin işletme çalışmaları
6- KİT''lerin denetimi
7- KİT''lerin ekonomiye katkıları, KİT-Hazine ilişkileri
8- Vize Sınavı
9- Özelleştirme ve nedenleri
10- Özelleştirme yöntemleri-I
11- Özelleştirme yöntemleri-II
12- Türkiye''de özelleştirmenin gelişimi
13- Özelleştirmenin kurumsal yapısı
14- Başarılı bir özelleştirme politkasının koşulları
15- Çeşitli ülkelerde özelleştirme uygulamaları
16- Final sınavı
17- Final sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- KİT''''lerin varoluş gerekçelerini kavrar
2- KİT''''lerin sosyal refah üzerindeki etkisini analiz eder
3- KİT''''lerin kurumsal yapısını hatırlar
4- Kamusal mal ve hizmet sunumunun değişen yapısını kavrar
5- Özelleştirme uygulamalarının etkilerini karşılaştırır
6- Özelleştirme süreçlerini analiz eder
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Maliye alanı ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olur
2- Mali olay ve olguları ekonomik, sosyal ve hukuki boyutlarıyla açıklar, mali göstergelere ilişkin verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir
3- Maliye alanına ilişkin sorunları tespit edebilir, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilir, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunabilir.
4- Teorik bilgilerinden hareketle mali sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak bu sorunların çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
5- Vergilemenin teorik ve hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme, vergisel konularda toplumun farklı kesimlerine destek sağlama.
6- Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, bilimsel ve mesleki konularda iletişim kurabilir.
7- Ekonomi biliminin teorik temelleri hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olur, iktisadi gelişmeleri makro ve mikro düzeyde kuramsal açıdan değerlendirebilir.
8- Kamu mali yönetimi ve kamu bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi olur, uygulanan politikalar ile arasında bağlantı kurabilir.
9- Muhasebe kayıt sistemi bilgisine sahip olur, işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
10- Temel bilgi teknolojilerini kullanarak, alanına özgü problemlere teknolojiye dayalı çözümler üretir.
11- İktisadi ve sosyal olayların analiz edilmesi için gerekli nitel ve nicel yöntemleri kullanabilir.
12- Sorumluluklarını yerine getirirken temel insani haklara ve özgürlüklere, çevre sağlığına, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı faaliyet ve davranış sergiler.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     110
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ÖZHAN ÇETİNKAYA, TÜRKİYE''DE KAMU İŞLETMECİLİĞİ VE ÖZELLEŞTİRME, EKİN YAYINEVİ, 2012.
Yardımcı Kaynaklar GÜNERİ AKALIN, KİT EKONOMİSİ, ANKARA, 2005.

Ders ile ilgili dosyalar