Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KAMU GİRİŞİMLERİ EKONOMİSİ |
Birinci düzey |
C-MLY413 |
Seçmeli |
7 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. AHMET AYSU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Aysu
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersin veriliş şekli hoca tarafından temel konuların anlatılmasına dayanmaktadır. Sınıf içi tartışma ve soru sorma-yorum yapmanın teşvik edildiği bir yöntem uygulanacaktır.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı kamu girişimciliğinin genel çerçevesi hakkında bilgi vermek ve özelleştirme süreçleri ve yöntemlerini değerlendirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste Kamu İktisadi Teşebbüslerinin kurumsal yapısı, gelişimi ve ekonomiye katkıları açıklanacak ve özelleştirme hakkında bilgiler verilecektir.
|
1- |
Kamu girişimciliği kavramı, türleri ve gerekçeleri
|
2- |
Politika aracı olarak KİT''ler
|
3- |
KİT''lerin Türkiye''deki Gelişimi
|
4- |
KİT''lerin yasal çerçevesi
|
5- |
KİT''lerin işletme çalışmaları
|
6- |
KİT''lerin denetimi
|
7- |
KİT''lerin ekonomiye katkıları, KİT-Hazine ilişkileri
|
8- |
Vize Sınavı
|
9- |
Özelleştirme ve nedenleri
|
10- |
Özelleştirme yöntemleri-I
|
11- |
Özelleştirme yöntemleri-II
|
12- |
Türkiye''de özelleştirmenin gelişimi
|
13- |
Özelleştirmenin kurumsal yapısı
|
14- |
Başarılı bir özelleştirme politkasının koşulları
|
15- |
Çeşitli ülkelerde özelleştirme uygulamaları
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
Final sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
KİT''''lerin varoluş gerekçelerini kavrar
|
2- |
KİT''''lerin sosyal refah üzerindeki etkisini analiz eder
|
3- |
KİT''''lerin kurumsal yapısını hatırlar
|
4- |
Kamusal mal ve hizmet sunumunun değişen yapısını kavrar
|
5- |
Özelleştirme uygulamalarının etkilerini karşılaştırır
|
6- |
Özelleştirme süreçlerini analiz eder
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Maliye alanı ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olur
|
|
2- |
Mali olay ve olguları ekonomik, sosyal ve hukuki boyutlarıyla açıklar, mali göstergelere ilişkin verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir
|
|
3- |
Maliye alanına ilişkin sorunları tespit edebilir, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilir, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunabilir.
|
|
4- |
Teorik bilgilerinden hareketle mali sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak bu sorunların çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
|
|
5- |
Vergilemenin teorik ve hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme, vergisel konularda toplumun farklı kesimlerine destek sağlama.
|
|
6- |
Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, bilimsel ve mesleki konularda iletişim kurabilir.
|
|
7- |
Ekonomi biliminin teorik temelleri hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olur, iktisadi gelişmeleri makro ve mikro düzeyde kuramsal açıdan değerlendirebilir.
|
|
8- |
Kamu mali yönetimi ve kamu bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi olur, uygulanan politikalar ile arasında bağlantı kurabilir.
|
|
9- |
Muhasebe kayıt sistemi bilgisine sahip olur, işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
|
|
10- |
Temel bilgi teknolojilerini kullanarak, alanına özgü problemlere teknolojiye dayalı çözümler üretir.
|
|
11- |
İktisadi ve sosyal olayların analiz edilmesi için gerekli nitel ve nicel yöntemleri kullanabilir.
|
|
12- |
Sorumluluklarını yerine getirirken temel insani haklara ve özgürlüklere, çevre sağlığına, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı faaliyet ve davranış sergiler.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
110
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ÖZHAN ÇETİNKAYA, TÜRKİYE''DE KAMU İŞLETMECİLİĞİ VE ÖZELLEŞTİRME, EKİN YAYINEVİ, 2012.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
GÜNERİ AKALIN, KİT EKONOMİSİ, ANKARA, 2005.
|
|