Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NARİN LİMAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersin konusuna ilişkin bilgiler çeşitli görsel eğitim araçlarıyla anlatılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Yüksek lisans öğrencilerine erkek ve dişi genital sistem hakkında temel bilgiler vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Erkekte testis, epididimis, eklenti bezleri, erkek dış genital organlar, dişide ovaryum, oviduct, uterus, dişi dış genital organların yapısı ve fonksiyonlarını içerir.
|
1- |
Erkekte genital sistem: Testis
|
2- |
Erkekte genital sistem: Eşey Hücrelerini İleten Yollar
|
3- |
Erkekte genital sistem: Eklenik Genital Bezler (Vezikula seminalis, prostat, glandula bulboüretralis, sperma)
|
4- |
Erkekte genital sistem: Penis, prepüsyum
|
5- |
Erkekte genital sistem: Kapasitasyon
|
6- |
Dişide genital sistem: Ovaryum
|
7- |
Dişide genital sistem: Folliküler gelişim
|
8- |
Arasınav
|
9- |
Dişide genital sistem: Ovulasyon
|
10- |
Dişide genital sistem: Tuba uterina
|
11- |
Dişide genital sistem: Uterus
|
12- |
Dişide genital sistem: Serviks uteri, vagina, vulva
|
13- |
Dişide genital sistem: Genital Siklus
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Testis ve eşey Hücrelerini İleten Yolların histolojisi hakkında bilgi sahibi olmak
|
2- |
Eklenik Genital Bezlerin (Vezikula seminalis, prostat, glandula bulboüretralis, sperma) histolojisi hakkında bilgi sahibi olmak
|
3- |
Penis, prepüsyum, ve kapasitasyon hakkında bilgi sahibi olmak
|
4- |
Ovaryum, tuba uterina ve uterusun histolojisi hakkında bilgi sahibi olmak
|
5- |
Ovulasyon, folliküler gelişim ve genital siklus hakkında bilgi sahibi olmak
|
6- |
Serviks uteri, vagina ve vulvanın histolojisi hakkında bilgi sahibi olmak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
|
|
2- |
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
|
|
3- |
Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
|
|
4- |
Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
|
|
5- |
Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
|
|
6- |
Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
|
|
7- |
Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
8- |
Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
9- |
Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
|
|
10- |
Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
|
|
11- |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
|
|
12- |
Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
|
|
13- |
Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
|
|
14- |
Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
4
|
64
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
16
|
2
|
32
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
16
|
2
|
32
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
16
|
1
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Veteriner Özel Histoloji (Aytekin Özer, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara 2008)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Genel Histoloji ders Kitabı (Mahmut Sağlam, Reşat Nuri Aştı, Aytekin Özer, Yorum Matbaacılık, 1997)
Comparative Veterinary Histology with clinical correlates Elizabeth Aughey, Fredric L.Frye, London: Manson, 2001
Applied Veterinary Histology, William J. Banks, 3rd ed.. St.Louis : Mosby Year Book, 1993
Textbook of Veterinary Histology, H. Dieter Dellmann, 4th ed. Philadelphia: Lea and Febiger, 1993
Color Atlas of Veterinary Histology, William J. Bacha, Philadelphia: Lea and Febiger.
|
|