Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇEVRE VE ENERJİ |
Birinci düzey |
MİM S140 |
Seçmeli |
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe.
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ İBRAHİM UYANIK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi İbrahim UYANIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Çevrimiçi / Yüz yüze.
|
Dersin amacı
|
Fosil yakıtlar ve yenilenebilir enerji kaynakların çevresel sürdürülebilirlikle ilişkisinin ortaya konulması.
|
Dersin tanımı
|
Enerji ihtiyacının, kaynaklarının, çeşitliliğinin, çevresel etkilerinin ve bu etkileri azaltma politikalarının araştırma yoluyla öğrenilmesi.
|
1- |
Giriş. Enerji kavramı
|
2- |
Yenilenebilir ve Yenilenemez Enerji Kaynakları
|
3- |
Kömürden Enerji Üretimi ve Çevresel Etkileri
|
4- |
Doğalgazdan Enerji Üretimi ve Çevresel Etkileri
|
5- |
Hidroelektrik Santrallerden Enerji Üretimi ve Çevresel Etkileri
|
6- |
Petrolden Enerji Üretimi ve Çevresel Etkileri
|
7- |
Sınav Haftası
|
8- |
Biyokütleden Enerji Üretimi ve Çevresel Etkileri
|
9- |
Sınav Haftası
|
10- |
Enerji Üretimi ve Küresel Sorunlar (İklim değişimi, Yeryüzünün fiziksel değişimi, Okyanus asitliği, Karbon ayak izi, Deniz seviyesinin yükselmesi).
|
11- |
Kendi Enerjisini Üreten Yerleşim Birimleri
|
12- |
Yeşil Binalar ve Yapılarda Enerji Uygulamaları
|
13- |
LEED, BREEAM Sertifikasyonları
|
14- |
Yapılarda Çevre Dostu Altyapı ve Enerji Uygulamaları (Su, Atıksu, Enerji)
|
15- |
Çevre ve Enerji Açısından yeni Mimari Yaklaşımlar
|
16- |
Yapılarda Yağmur Suyu Hasadı Uygulaması
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Enerji Kaynakları öğrenilir.
|
2- |
Yenilenebilir Enerji Kaynakları öğrenilir.
|
3- |
Yenilenemez Enerji Kaynakları öğrenilir.
|
4- |
Enerji Kaynaklarının Çevresel Etkileri öğrenilir.
|
5- |
Enerji Üretiminin Yol Açtığı Çevresel Sorunlar (İklim değişikliği, karbon ayak izi, sera etkisi, deniz seviyesinin yükselmesi, okyanus asitliği, aşırı hava olayları, buzulların erimesi vb.) öğrenilir.
|
6- |
Yapılarda Uygulanan Sertifikasyon Sistemleri ve Yapılarda Çevre ve Enerji dostu uygulamalar öğrenilir.
|
7- |
Sürdürülebilir Yapı Uygulamaları öğrenilir.
|
8- |
Bilimsel Bir Rapor Yazımı ve Topluluğa Sunum Yapma Becerisi Geliştirilir.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
|
|
2- |
Tasarım Düşüncesi Becerisi
|
|
3- |
Kuramsal Bilgi Becerisi
|
|
4- |
Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
|
|
5- |
Eleştirel Düşünme
|
|
6- |
Araştırma ve Yorumlama Becerileri
|
|
7- |
Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
|
|
8- |
Geniş Kapsamlı Tasarım
|
|
9- |
İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
|
|
10- |
Toplum ve Çevre Sorumluluğu
|
|
11- |
Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
|
|
12- |
Taşıyıcı Sistemler
|
|
13- |
Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
|
|
14- |
Proje ve Yapım Yönetimi
|
|
15- |
Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
|
|
16- |
Sürdürülebilir Tasarım
|
|
17- |
Tarihi Çevre Koruma Bilinci
|
|
18- |
Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
|
|
19- |
Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
10
|
20
|
Ödevler
|
2
|
16
|
32
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
81
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|