Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TOPLU BESLENME SİSTEMLERİ I |
Birinci düzey |
BES 343 |
Zorunlu |
5 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MERVE ÇAPAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ Dr. MERVE ÇAPAŞ
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ Dr. Yağmur YAŞAR FIRAT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Toplu beslenme sistemlerinde yönetim ve fonksiyonları,menü planlama, satın alma ve depolama gibi toplu beslenme sistemleri süreçleri konularında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Toplu beslenme yapılan kurumlarda beslenme
|
1- |
Toplu beslenme ve önemi, Yeni üretim sistemleri
|
2- |
Yönetim ve Organizasyon
|
3- |
Toplu beslenme sistemlerinde stratejik yönetim
|
4- |
Toplu beslenme sistemlerinde insan kaynakları yönetimi
|
5- |
Toplu beslenme çalışanlarının organizasyonu ve görev tanımları
|
6- |
Toplu beslenme sistemlerinde fiziki koşullar, mutfak ve yemekhane donanımı
|
7- |
Menü yönetim ve denetimi (Temel menü planlama ilkeleri)
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Özel gruplarda menü planlama-1
|
10- |
Özel gruplarda menü planlama-2
|
11- |
Standart yemek tarifeleri, toplu beslenme sistemlerinde oluşan artıklar ve önleme yolları
|
12- |
Yiyecekleri satın alma teknikleri
|
13- |
Yiyecekleri depolama ilkeleri
|
14- |
Toplu beslenme sistemlerinde iş güvenliği
|
15- |
Genel değerlendirme ve tartışma
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Toplu beslenme sistemlerinin önemini kavrar ve işleyiş süreçlerini öğrenir.
|
2- |
Toplu beslenme sistemlerinde yönetici diyetisyen olma becerisi kazananır.
|
3- |
Toplu beslenme yapılan kurumun amacına ve hizmet alan gruba yönelik uygun menü planlama ve denetimi yapmayı öğrenir.
|
4- |
Toplu beslenme yapılan kurumlarda kullanılan standart yemek tarifelerinin önemini ve nasıl oluşturulması gerektiğini öğrenir
|
5- |
Yiyeceklerin uygun satın alma ve depolama ilkelerini öğrenir
|
6- |
Toplu beslenme sistemlerinde kullanılan araç-gereçleri öğrenir
|
7- |
Toplu beslenme sistemlerinde oluşabilecek yiyecek artıklarını ve kayıplarının önemini ve en aza indirme yollarını kavrar
|
8- |
Toplu beslenme sistemlerinde iş kazalarının önlenmesine yönelik uygulamaları öğrenir
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
2- |
Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
|
|
3- |
Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
|
|
4- |
Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
|
|
5- |
Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
|
|
7- |
Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
|
|
8- |
Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
|
|
9- |
Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
3
|
45
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
3
|
45
|
Ödevler
|
4
|
3
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
114
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1-Beyhan Y, Toplu Beslenme Sistemlerinin Yönetim ve Organizasyonu
2-Kinton R, Ceserani V, Foskett D, The Theory of Catering, Eighth edition, Hodder & Stoughton, London, 1995.
Beyhan Y, Ciğerim N,Toplu Beslenme Sistemlerinde Menü Yönetimi ve Denetimi, Kök Yayıncılık, Ankara,1995
|
|