Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Kiraat (y.l) > MESLEKİ METİNLER KIRAAT-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEKİ METİNLER KIRAAT-II İkinci düzey KRT 516 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YAVUZ FIRAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Yavuz FIRAT; Doç. Dr. Abdullah BENLİ, Doç. Dr. Ömer ÖZBEK Doç. Dr. Yakup UZUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Ahmet UĞURLU
Dersin veriliş şekli Teorik ve uygulamalı
Dersin amacı Kur''''an-ı Kerim''''in kıraatinde mevcut olan bazı kelimelerin farklı okunuşlarını, okuyan imamlara nispet ederek kıraat nosyonu kazandırmak. Kıraat imamlarının mezheplerine göre kıraat kültürü oluşturmak ve öğrenciye bu hususta farkındalık kazandırmak
Dersin tanımı Ferşu''''l-Huruf kabilinden okunan Kur''''an kelimelerini imamlara nispet ederek okumayı kazandıran ve med kasır, tahfif teşdid imale kabilin olan okuyuşları bildiren bir ilimdir.

Dersin içeriği
1- Sehavi"nin Nuniyye risalesinden ilgili bölümler okunmaktadır.
2- Sehavi"nin Nuniyye risalesinden ilgili bölümler okunmaktadır.
3- Sehavi"nin Nuniyye risalesinden ilgili bölümler okunmaktadır.
4- Sehavi"nin Nuniyye risalesinden ilgili bölümler okunmaktadır.
5- Sehavi"nin Nuniyye risalesinden ilgili bölümler okunmaktadır.
6- Sehavi"nin Nuniyye risalesinden ilgili bölümler okunmaktadır.
7- Sehavi"nin Nuniyye risalesinden ilgili bölümler okunmaktadır.
8- Sehavi"nin Nuniyye risalesinden ilgili bölümler okunmaktadır.
9- Sehavi"nin Nuniyye risalesinden ilgili bölümler okunmaktadır.
10- Sehavi"nin Nuniyye risalesinden ilgili bölümler okunmaktadır.
11- Sehavi"nin Nuniyye risalesinden ilgili bölümler okunmaktadır.
12- Sehavi"nin Nuniyye risalesinden ilgili bölümler okunmaktadır.
13- Sehavi"nin Nuniyye risalesinden ilgili bölümler okunmaktadır.
14- Sehavi"nin Nuniyye risalesinden ilgili bölümler okunmaktadır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kıraat ilmine özgü bilgi sahibi olur
2- Alana özgü kavramlar sorulduğunda cevap verir.
3- Kıraat imamlarını tanır.
4- Kıraat imamlarının okuma metodlarını öğrenir.
5- Alanla ilgili uygulama becerisi kazanır.
6- Farklı okuyuş şekillerini karşılaştırır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 3 6 18
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 8 8
Toplam iş yükü     170
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 60
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sehâvî''nin Nûniyye Risalesi
Yardımcı Kaynaklar Yavuz Fırat, Tecvid

Ders ile ilgili dosyalar