Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SCIENTIFIC ENGLISH |
İkinci düzey |
CHEM-590 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ.DR. ÖMER EDİP KUZUGÜDENLİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze ders anlatımı, uygulamalar ve haftalık ödevler
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere İngilizce kaynaklardan yararlanma becerisi kazandırma.
|
Dersin tanımı
|
İngilizce kuralların tekrarı; İngilizce bilimsel yazıları anlama ve Türkçe’ye çevirme yöntemleri; teknik terimler, birimler, notasyonlar ve kısaltmaların kullanımı; çeviri uygulamaları.
|
1- |
Giriş
|
2- |
Dil açısından İngilizce ve Türkçe
|
3- |
İngilizce yazılmış bilimsel yazıları anlama ve tercüme yapma kuralları
|
4- |
Yardımcı araç ve kaynak kullanımı + örnek uygulamalar
|
5- |
Notasyonlar, birimler ve kısaltmalar + örnek uygulamalar
|
6- |
Bilimsel ve teknik dilin özellikleri
|
7- |
Bilimsel ve teknik terimler + örnek uygulamalar
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Ön ve son eklerin kullanımı, kelime türetme yöntemleri
|
10- |
Kaynak tarama
|
11- |
İngilizce metinlerin ihtivasını anlama
|
12- |
Gerekli bilgiyi bulma, yaklaşık tercüme yapma ve özet çıkarma yöntemler
|
13- |
Tam tercüme yapma + örnek uygulamalar
|
14- |
İşlenen konuların özetlenerek birleştirilmesi
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İngilizce bilgisini canlı tutma becerisi kazanma
|
2- |
Bilimsel ingilizce yapısını anlama
|
3- |
İngilizce kaynakları hızlı tarayabilmeyi öğrenme
|
4- |
Tam veya yaklaşık tercüme yapma becerisi kazanma
|
5- |
İngilizcede kullanılan terim, kısaltma ve notasyonları öğrenme
|
6- |
Bilimsel içerikli yazma, yazışma ve sunuş becerisi kazanma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
13
|
3
|
39
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
1
|
2
|
Kısa sınavlar
|
5
|
1
|
5
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
15
|
15
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
5
|
4
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
4
|
6
|
24
|
Toplam iş yükü
|
|
|
186
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
5
|
20
|
Ödev
|
13
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kuzugüdenli, Ö.E., "Bilimsel İngilizce Ders Notları," Erciyes Üniversitesi, Fen Fak, 2012.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Haftalık föyler, uygulama örnekleri, ödevler.
|
|