Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (yl. Yabanci Dil) > SCIENTIFIC ENGLISH
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SCIENTIFIC ENGLISH İkinci düzey CHEM-590 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ.DR. ÖMER EDİP KUZUGÜDENLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ders anlatımı, uygulamalar ve haftalık ödevler
Dersin amacı Öğrencilere İngilizce kaynaklardan yararlanma becerisi kazandırma.
Dersin tanımı İngilizce kuralların tekrarı; İngilizce bilimsel yazıları anlama ve Türkçe’ye çevirme yöntemleri; teknik terimler, birimler, notasyonlar ve kısaltmaların kullanımı; çeviri uygulamaları.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Dil açısından İngilizce ve Türkçe
3- İngilizce yazılmış bilimsel yazıları anlama ve tercüme yapma kuralları
4- Yardımcı araç ve kaynak kullanımı + örnek uygulamalar
5- Notasyonlar, birimler ve kısaltmalar + örnek uygulamalar
6- Bilimsel ve teknik dilin özellikleri
7- Bilimsel ve teknik terimler + örnek uygulamalar
8- ARA SINAV
9- Ön ve son eklerin kullanımı, kelime türetme yöntemleri
10- Kaynak tarama
11- İngilizce metinlerin ihtivasını anlama
12- Gerekli bilgiyi bulma, yaklaşık tercüme yapma ve özet çıkarma yöntemler
13- Tam tercüme yapma + örnek uygulamalar
14- İşlenen konuların özetlenerek birleştirilmesi
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İngilizce bilgisini canlı tutma becerisi kazanma
2- Bilimsel ingilizce yapısını anlama
3- İngilizce kaynakları hızlı tarayabilmeyi öğrenme
4- Tam veya yaklaşık tercüme yapma becerisi kazanma
5- İngilizcede kullanılan terim, kısaltma ve notasyonları öğrenme
6- Bilimsel içerikli yazma, yazışma ve sunuş becerisi kazanma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 13 3 39
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 5 1 5
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 5 4 20
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 6 24
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 5 20
Ödev 13 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kuzugüdenli, Ö.E., "Bilimsel İngilizce Ders Notları," Erciyes Üniversitesi, Fen Fak, 2012.
Yardımcı Kaynaklar Haftalık föyler, uygulama örnekleri, ödevler.

Ders ile ilgili dosyalar