Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Spor Yöneticiliği > SPOR PAZARLAMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPOR PAZARLAMASI Birinci düzey SYB 302 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HACER YAVUZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HACER GÜVEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Günümüz yaşam koşulları dikkate alındığında, sporseverlerin paralarını ve zamanlarını harcayabilecekleri seçenekleri ve izleyebilecekleri etkinlikler hiç bu kadar çok olmamıştı. Amatör ruhla, özünde yarışma kültürünü temel alan spor kavramı, artık bir endüstri haline gelirken, toplumsal ve teknolojik gelişmelerinde etkisinde kalmaktadır. Ticari bir unsur haline gelen sporun pazarlamasında uygulanan teknikler ve bunların hem akademik hem de sektörel açıdan değerlendirilmesi ise dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin tanımı spor pazarlaması

Dersin içeriği
1- Spor pazarlaması dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar
2- Spor endüstrisi ve spor pazarlaması
3- Spor pazarlaması yönetimi
4- Spor pazarlamasında bilgi sistemi ve pazarlama
5- Tüketici davranışı
6- Tüketici davranışı
7- Spor pazarlama karması ve pazarlama karması özellikleri. Spor ürünü
8- Fiyatlandırma kararları
9- vize sınavı-Fiyatlandırma kararları
10- Tutundurma: Reklam, halkla ilişkiler
11- Tutundurma: Reklam, halkla ilişkiler
12- Tutundurma: Kişisel satış, satış tutundurma
13- Spor sponsorluğu ve sinsi pazarlama
14- Spor sponsorluğu ve sinsi pazarlama
15- final sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler spor pazarlaması ile ilgili temel kavramları ve kendine has özellikleri tanımlar.
2- Öğrenciler sporda tüketici ve endüstriyel pazarı analiz eder.Spor pazarlama hizmetlerinde, pazar bölümlendirme, konumlandırma ve hedef müşteri oluşturabilme ile ilgili yöntemleri inceler.
3- Öğrenciler makro-mikro çevresel faktörler ile spor pazarlaması arasındaki ilişki ve farklılıkları açıklar.
4- Öğrenciler spor alanında pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanımlar.
5- --
6- --
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 3 4 12
Sunum / Seminer hazırlama 3 4 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Basım, N. ve Argan, M. (2009). Spor Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık. Erem, T. (1980) Yönetim Açısından Pazarlama. İstanbul: Nihad Sayar Yayın ve Yardım Vakfı.
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar