Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Matematik (y.l.) > SEMİNER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMİNER İkinci düzey FİZ 500 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÖKHAN KOÇAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ayhan GÜLDESTE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilerin; bilimsel araştırmamanın nasıl yapılacağı bilgi ve metodunu öğrenmesi ve özel bir konuda topladığı bilgileri rapor ederek sözlü olarak sunabilme becerisini kazanmasını temin etmektir.
Dersin tanımı Tez konusu ile ilgili literatür bilgisini derleyerek sözlü olarak sunma

Dersin içeriği
1- Seminer konularının kelirlenmesi.
2- Seminer konusunun Tez Yazım Esaslarına göre hazırlanması.
3- Sunum ve Sunu hazırlama esasları.
4- Sunum uygulamaları.
5- Sunum uygulamaları.
6- Sunum uygulamaları.
7- Sunum uygulamaları.
8- Sunum uygulamaları.
9- Sunum uygulamaları.
10- Sunum uygulamaları.
11- Sunum uygulamaları.
12- Sunum uygulamaları.
13- Sunum uygulamaları.
14- Sunum uygulamaları.
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yüksek Lisans Tez Yazım kurallarını öğrenir ve uygular.
2- Sözlü sunum esaslarını öğrenir ve uygular.
3- Sunu hazırlama esaslarını öğrenir ve uygular.
4- Güncel Fizik konuları ve tez çalışmaları ile bilgileri sunmak için hazırlık yapar.
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2- Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3- Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4- Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5- Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6- Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7- Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9- Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 3 10 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İlgili makale ve kitaplar.
Yardımcı Kaynaklar İlgili makale ve kitaplar.

Ders ile ilgili dosyalar