Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Fizik (y.l.) > SEMİNER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMİNER İkinci düzey FİZ 500 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÖKHAN KOÇAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ayhan GÜLDESTE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilerin; bilimsel araştırmamanın nasıl yapılacağı bilgi ve metodunu öğrenmesi ve özel bir konuda topladığı bilgileri rapor ederek sözlü olarak sunabilme becerisini kazanmasını temin etmektir.
Dersin tanımı Tez konusu ile ilgili literatür bilgisini derleyerek sözlü olarak sunma

Dersin içeriği
1- Seminer konularının kelirlenmesi.
2- Seminer konusunun Tez Yazım Esaslarına göre hazırlanması.
3- Sunum ve Sunu hazırlama esasları.
4- Sunum uygulamaları.
5- Sunum uygulamaları.
6- Sunum uygulamaları.
7- Sunum uygulamaları.
8- Sunum uygulamaları.
9- Sunum uygulamaları.
10- Sunum uygulamaları.
11- Sunum uygulamaları.
12- Sunum uygulamaları.
13- Sunum uygulamaları.
14- Sunum uygulamaları.
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yüksek Lisans Tez Yazım kurallarını öğrenir ve uygular.
2- Sözlü sunum esaslarını öğrenir ve uygular.
3- Sunu hazırlama esaslarını öğrenir ve uygular.
4- Güncel Fizik konuları ve tez çalışmaları ile bilgileri sunmak için hazırlık yapar.
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2- Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3- Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4- Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5- Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7- Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8- Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 3 10 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İlgili makale ve kitaplar.
Yardımcı Kaynaklar İlgili makale ve kitaplar.

Ders ile ilgili dosyalar