Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Çevre Mühendisliği (y.l.) > ADVANCED MYCOLOGY
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ADVANCED MYCOLOGY İkinci düzey BIOL 587 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. M. Gökhan HALICI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin sonunda öğrencilerin mantarların hücresel yapısı, fizyolojisi, ekolojisi ve taksonomisi hakkında ileri seviyede bilgiye sahip olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Mantarlar nedir? Büyüyen hiflerin fizyolojisi, hif kümeleşmeleri. Mantarların taksonomisi, Myxomycota, Plasmodiophoromycota, Oomycota, Chytridiomycota, Zygomycota, Ascomycota, Basidiomycota ve Anamorphic fungi gibi mantar bölümlerinin genel görünüşleri.

Dersin içeriği
1- Mantarlar nedir?
2- Büyüyen hiflerin fizyolojisi, hif kümeleşmeleri.
3- Mantar sporları taksonomisi
4- Myxomycota
5- Plasmodiophoromycota
6- Oomycota
7- Chytridiomycota
8- Zygomycota
9- Ascomycota
10- Hemiascomycetes,
11- Hymenoascomycetes
12- Basidiomycota
13- Homobasidiomycetes ve Heterobasidiomycetes
14- Anamorf mantarlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi alan öğrenciler ileri düzeyde mantarlar hakkında bilgi sahibi olur.
2- Mantar ve mantar benzeri organizmaların birbirine benzerlikleri ve farklılıkları ile ilgili detaylı bir şekilde bilgi alırlar.
3- Mantarların sitolojik özelliklerini öğrenir
4- Mantarların yaşama ortamlarını öğrenir.
5- Mantarlar arası filogenetik ilişkileri öğrenir.
6- Mantarların yayılışı hakkında bilgi sahibi olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 5 35
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 24 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 65
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 35
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Introduction to Fungi, John Webster & Roland W.S.Weber
Yardımcı Kaynaklar Mikoloji, Prof.Dr. Sabri Sümer

Ders ile ilgili dosyalar