Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ MURAT ESMERAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. MURAT ESMERAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıfta Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Maliyet ve Yönetim Muhasebesinde öğrencileri ileri düzeyde bilgi vermek
|
Dersin tanımı
|
Yok
|
1- |
Bileşik Mamüller, Yan Mamüller, Hurda, Atık, Kusurlu Mal ve Parçalar
|
2- |
Bileşik Mamüller, Yan Mamüller, Hurda, Atık, Kusurlu Mal ve Parçalar
|
3- |
Yönetim Muhasebesi Temel Kavramlar, Karar Mekanizmasında Yönetim
Muhasebesinin Rolü
|
4- |
Yönetim Muhasebesi Temel Kavramlar, Karar Mekanizmasında Yönetim
Muhasebesinin Rolü
|
5- |
Yönetimde Standart Maliyet Sisteminin Kullanılması, Sorumluluk Muhasebesi
|
6- |
Yönetimde Standart Maliyet Sisteminin Kullanılması, Sorumluluk Muhasebesi
|
7- |
Yönetimde Standart Maliyet Sisteminin Kullanılması, Sorumluluk Muhasebesi
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Ara Sınav
|
10- |
Maliyet Hareketleri, Maliyet-Hacim-Kar Analizi, Başabaş Analizi
|
11- |
Maliyet Hareketleri, Maliyet-Hacim-Kar Analizi, Başabaş Analizi
|
12- |
Değişken Maliyet Sistemi
|
13- |
Değişken Maliyet Sistemi
|
14- |
Verilen Kararla İlgili Maliyetler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yönetim muhasebesinin yönetim kararlarındaki hayati önemini öğrenir.
|
2- |
Finansal kararlarında yönetim muhasebesi bilgilerini kullanır.
|
3- |
Planlama, kontrol ve karar almada çeşitli bütçeleri nasıl kullanacağını öğrenir.
|
4- |
Planlama, kontrol ve karar almada maliyet bilgilerini nasıl yorumlayacağını öğrenir.
|
5- |
Yönetimin planlama ve kontrol fonksiyonu için performans analizi yapar.
|
6- |
Çeşitli çağdaş yönetim muhasebesi araç ve tekniklerinin planlama, kontrol ve karar almada nasıl kullanılacağını öğrenir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kuranın manasını kavrar,yorumu hakkında söz sahibi olur.
|
|
2- |
Kuran ilimleri ve tefsir metinleri hakkında vukufiyetli bilgi sahibi olur, bu metinler hakkında yorum ve değerlendirme yapabilme becerisi kazanır.
|
|
3- |
Geniş ve derin bir Kuran kültürüne sahip olur, uluslararası düzeyde bilimsel toplantılara katılır, alanı ile ilgili tezler ileri sürüp savunabilir.
|
|
4- |
Hadislerin İslam’daki yerini bilir, Sünnetin Kur’ân-ı Kerim ışığında anlaşılacağını, lafız ve maksat arasındaki ilişkiyi kavrar, gaybî olanla olmayanları birbirinden ayırt eder, çelişki görülen hadisleri uzlaştırır.
|
|
5- |
İsnadın ortaya çıkışını, yerleşmesini, ravilerde aranan özellikleri ve ravilerin nasıl tenkid edildiğini bilir. Hadisin farklı rivayetlerini toplayıp sened ağını ortaya çıkararak onu değerlendirme yeteneğini kazanır.
|
|
6- |
Hadis değerlendirmelerinde bütünlüğün sağlanması gerektiğini bilir, sened ve metin tenkidinde bütünlüğü sağlama prensiplerini bilir, Hadisi anlama ve anlatmada bütünlüğün nasıl sağlanacağını bilir ve Hadisleri bütünlük esaslarına göre değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
|
|
7- |
Klasik hadis ve tarih kaynaklarını, zihniyet yapılarını objekitif bir bakış açısıyla değerlendirir
|
|
8- |
XIX. ve XX. yüzyıllarda İslâm âlemindeki ihya hareketlerini doğuran nedenleri ve günümüz İslâm dünyasındaki ana dini akımları tanır.
|
|
9- |
İlk Dönemde ortaya çıkan Haricilik, şia, Mutezile, Mürcie gibi mezhepleri tanır.
|
|
10- |
Teolojik tartışmaların metodolojik ve tarihsel yönlerini kavrar ve değerlendirir.
|
|
11- |
İslam düşüncesinin güncel problemlerini tespit ve değerlendirme kabiliyetini kazanır.
|
|
12- |
Çağdaş teolojik problemlere çözüm önerebilme becerisini kazanır.
|
|
13- |
Dinî konularda alanında uzman akademisyenlerle çeşitli sempozyum, konferans, açık oturum ve panellerde bilgi paylaşımı kabiliyet ve becerisini geliştirme yeteneğine sahip olur.
|
|
14- |
Çağdaş değer ve ilkeler bazında, kazanılan bilimsel değer ve persfektif çerçevesinde insanlığa faydalı olma ilkesine bağlı kalınarak düzgün, tutarlı ve iyi bir vatandaş olma düşüncesini yaşatmaya çalışmak.
|
|
15- |
Din alanının kapsamı temel alınarak bilgilendirilme ihtiyacının gerekli ve lüzumlu olduğu kişi ve tüzel kişilerin ihtiyacı olan yazılı, sözlü ve görsel alanda sunum tecrübelerinin kazandırılması.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
3
|
24
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
8
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
15
|
15
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Maliyet ve Yönetim Muhasebesi; Prof. Dr. Muzaffer CİVELEK ve Yrd. Doç. Dr. Azzem
ÖZKAN, Detay Yayınları, Ankara 2006.
- Maliyet ve Yönetim Muhasebesi; Prof. Dr. Kamil BÜYÜKMİRZA, Barış Yayınları, Ankara
2005.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
---
|
|