Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Temel İslam Bil (doktora) > MALİYET VE YÖNETİM MUHASEBESİ - I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MALİYET VE YÖNETİM MUHASEBESİ - I Üçüncü düzey İŞL 521 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ MURAT ESMERAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MURAT ESMERAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sınıfta Yüzyüze
Dersin amacı Maliyet ve Yönetim Muhasebesinde öğrencileri ileri düzeyde bilgi vermek
Dersin tanımı Yok

Dersin içeriği
1- Bileşik Mamüller, Yan Mamüller, Hurda, Atık, Kusurlu Mal ve Parçalar
2- Bileşik Mamüller, Yan Mamüller, Hurda, Atık, Kusurlu Mal ve Parçalar
3- Yönetim Muhasebesi Temel Kavramlar, Karar Mekanizmasında Yönetim Muhasebesinin Rolü
4- Yönetim Muhasebesi Temel Kavramlar, Karar Mekanizmasında Yönetim Muhasebesinin Rolü
5- Yönetimde Standart Maliyet Sisteminin Kullanılması, Sorumluluk Muhasebesi
6- Yönetimde Standart Maliyet Sisteminin Kullanılması, Sorumluluk Muhasebesi
7- Yönetimde Standart Maliyet Sisteminin Kullanılması, Sorumluluk Muhasebesi
8- Ara Sınav
9- Ara Sınav
10- Maliyet Hareketleri, Maliyet-Hacim-Kar Analizi, Başabaş Analizi
11- Maliyet Hareketleri, Maliyet-Hacim-Kar Analizi, Başabaş Analizi
12- Değişken Maliyet Sistemi
13- Değişken Maliyet Sistemi
14- Verilen Kararla İlgili Maliyetler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yönetim muhasebesinin yönetim kararlarındaki hayati önemini öğrenir.
2- Finansal kararlarında yönetim muhasebesi bilgilerini kullanır.
3- Planlama, kontrol ve karar almada çeşitli bütçeleri nasıl kullanacağını öğrenir.
4- Planlama, kontrol ve karar almada maliyet bilgilerini nasıl yorumlayacağını öğrenir.
5- Yönetimin planlama ve kontrol fonksiyonu için performans analizi yapar.
6- Çeşitli çağdaş yönetim muhasebesi araç ve tekniklerinin planlama, kontrol ve karar almada nasıl kullanılacağını öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kuranın manasını kavrar,yorumu hakkında söz sahibi olur.
2- Kuran ilimleri ve tefsir metinleri hakkında vukufiyetli bilgi sahibi olur, bu metinler hakkında yorum ve değerlendirme yapabilme becerisi kazanır.
3- Geniş ve derin bir Kuran kültürüne sahip olur, uluslararası düzeyde bilimsel toplantılara katılır, alanı ile ilgili tezler ileri sürüp savunabilir.
4- Hadislerin İslam’daki yerini bilir, Sünnetin Kur’ân-ı Kerim ışığında anlaşılacağını, lafız ve maksat arasındaki ilişkiyi kavrar, gaybî olanla olmayanları birbirinden ayırt eder, çelişki görülen hadisleri uzlaştırır.
5- İsnadın ortaya çıkışını, yerleşmesini, ravilerde aranan özellikleri ve ravilerin nasıl tenkid edildiğini bilir. Hadisin farklı rivayetlerini toplayıp sened ağını ortaya çıkararak onu değerlendirme yeteneğini kazanır.
6- Hadis değerlendirmelerinde bütünlüğün sağlanması gerektiğini bilir, sened ve metin tenkidinde bütünlüğü sağlama prensiplerini bilir, Hadisi anlama ve anlatmada bütünlüğün nasıl sağlanacağını bilir ve Hadisleri bütünlük esaslarına göre değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
7- Klasik hadis ve tarih kaynaklarını, zihniyet yapılarını objekitif bir bakış açısıyla değerlendirir
8- XIX. ve XX. yüzyıllarda İslâm âlemindeki ihya hareketlerini doğuran nedenleri ve günümüz İslâm dünyasındaki ana dini akımları tanır.
9- İlk Dönemde ortaya çıkan Haricilik, şia, Mutezile, Mürcie gibi mezhepleri tanır.
10- Teolojik tartışmaların metodolojik ve tarihsel yönlerini kavrar ve değerlendirir.
11- İslam düşüncesinin güncel problemlerini tespit ve değerlendirme kabiliyetini kazanır.
12- Çağdaş teolojik problemlere çözüm önerebilme becerisini kazanır.
13- Dinî konularda alanında uzman akademisyenlerle çeşitli sempozyum, konferans, açık oturum ve panellerde bilgi paylaşımı kabiliyet ve becerisini geliştirme yeteneğine sahip olur.
14- Çağdaş değer ve ilkeler bazında, kazanılan bilimsel değer ve persfektif çerçevesinde insanlığa faydalı olma ilkesine bağlı kalınarak düzgün, tutarlı ve iyi bir vatandaş olma düşüncesini yaşatmaya çalışmak.
15- Din alanının kapsamı temel alınarak bilgilendirilme ihtiyacının gerekli ve lüzumlu olduğu kişi ve tüzel kişilerin ihtiyacı olan yazılı, sözlü ve görsel alanda sunum tecrübelerinin kazandırılması.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 3 24
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Maliyet ve Yönetim Muhasebesi; Prof. Dr. Muzaffer CİVELEK ve Yrd. Doç. Dr. Azzem ÖZKAN, Detay Yayınları, Ankara 2006. - Maliyet ve Yönetim Muhasebesi; Prof. Dr. Kamil BÜYÜKMİRZA, Barış Yayınları, Ankara 2005.
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders ile ilgili dosyalar