Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Felsefe > SOSYOLOJİ TARİHİ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYOLOJİ TARİHİ 1 Birinci düzey SOS201 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AHMET BURAK KAHRAMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Sosyolojik düşünce tarihi kapsamında yer alan düşünürleri ve farklı sosyal akımları felsefe öğrencilerine tanıtmaktır.
Dersin tanımı Sosyolojik düşünce tarihi farklı düşünürleri ve sosyal akımları objektif kriterler ile ele alarak günümüz sosyolojik düşüncelerine bir bakış kazandırmadır.

Dersin içeriği
1- Kapsam ve içerik
2- Sosyolojik Düşünmek
3- İnsan ve Toplum Felsefesi
4- Bilim Devrimi, Fransız İhtilali
5- 18. yüzyılda sosyolojik düşüncenin izleri
6- 18. yüzyılda sosyolojik düşüncenin izleri
7- İbni Haldun
8- Vize
9- Alec Toucqueville
10- Herbert Spencer ve sosyolojik kuramı
11- A. Comte ve sosyolojik kuramı 1
12- A. Comte ve sosyolojik kuramı 2
13- K. Marx ve sosyolojik kuramı 1
14- K. Marx ve sosyolojik kuramı 2
15- Final
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sosyolojik düşünce tarihi içerisinde yer alan düşünürlerinin teorilerini kavrar.
2- Sosyolojik düşünce içerisinde yer alan fikir akımlarını tanır.
3- Klasik sosyoloji teorilerinden yola çıkarak günümüz kuramlarını açıklar.
4- Farklı yaklaşımları açıklar.
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15- Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     79
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı G. Ritzer Klasik Sosyoloji Teorileri
Yardımcı Kaynaklar E.G Cuff, Sosyolojide Perspektifler,Levent Ünsaldı, Sosyoloji Tarihi

Ders ile ilgili dosyalar