Giriş | English
Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Mekatronik Mühendisliği (doktora) > SANAT VE KÜLTÜR II:RÖNESANSTAN MODERNİZME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SANAT VE KÜLTÜR II:RÖNESANSTAN MODERNİZME Üçüncü düzey GRF108 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. EDA KARAKUŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. EDA KARAKUŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Dersler görsel materyale dayalı olarak yapılmaktadır. Öğrencilere verilen bilgilerin görsel, işitsel, anlatım, soru-cevap ve beyin fırtınası gibi öğelerle desteklenmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilere dönem boyunca konularla ilgili çeşitli makaleler ve kitaplar okutulacak, aynı zamanda kendilerine verilen ve hazırlanmaları istenen ödevler de sınavlarda aldıkları puanları etkileyecektir. Ders, slayt destekli olarak işleneceğinden slayt makinası ve konularla ilgili slaytlar temin edilmiş durumdadır. Aynı zamanda konulara göre bilgisayar teknolojisinden, Powerpoint sunular ve öğrencilere vcd formatlı filmler izletilmek maksadıyla yararlanılmaktadır. Bu aktiviteler için gerekli bilgisayar, barkovizyon, slayt ve film sunuların kaliteli olarak izlenebilmesi için gereken teknolojik donanım ve perdelerle karartılmış sınıflar fakültemizde mevcuttur.
Dersin amacı Sanat Tarihi I dersi, özellikle 15.-19. yüzyıllar arasında Batıdaki sanatsal gelişmeler, bu dönemde ortaya çıkan sanat akımlarının birbirleriyle benzer ve farklı yönlerini sanatçı ve eserlerinden örnekler ile tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Sanat Tarihi I dersi, özellikle 15.-19. yüzyıllar arasında Batıdaki sanatsal gelişmeler, bu dönemde ortaya çıkan sanat akımlarının birbirleriyle benzer ve farklı yönlerini sanatçı ve eserlerinden örnekler ile tanıtmayı amaçlamaktadır.

Dersin içeriği
1- Rönesans Nedir? Neden İtalya'da ortaya çıkmıştır? gibi konular üzerine tartışma.
2- 15.yüzyıl erken Rönesans Sanatı (Resim)
3- 15.yüzyıl erken Rönesans Sanatı (Heykel ve Mimari)
4- 16.yüzyıl geç Rönesans Sanatı (Resim)
5- 16.yüzyıl geç Rönesans Sanatı (Heykel-Mimari)
6- Barok Döneme giriş ve Barok Resim
7- Barok Dönem (Heykel-Mimari)
8- Vize Sınavı
9- Rokoko Dönemi
10- Klasizm Dönemi
11- Romantizm Dönemi
12- Realizm Dönemi
13- Oryantalizm Dönemi
14- Empresyonizm Dönemi (I)
15- Empresyonizm Dönemi (II)
16- FİNAL SINAVI
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sanat, sanatçı ve estetik kavramlarının ne olduğu ve sanatın gerekliliğini kavrayabilme.
2- Sanatın başlangıcından itibaren geçirdiği evreleri, çeşitli medeniyetlerdeki sanatsal hareketleri ve değişimleri, örnekler ve nedenleri ile öğrencilere görsel malzeme destekli aktarma.
3- Sanat Tarihi eğitiminde çağdaş öğretim yöntemlerini kavrayabilme.
4- Sanat tarihi eğitiminde audio-visual (görülen-işitilen) kaynaklardan yararlanabilme.
5- İmkânlar ölçüsünde, şehir içi ve şehir dışı gezilerle öğrencilerin bazı tarihi eserleri görmelerini sağlayarak, öğrencilere Sanat Tarihi’ni sevdirme.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mekatronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     81
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı E.H. Gombrich, (1997) Sanatın Öyküsü Remzi Kitabevi Yayınları İstanbul. N.Lynton (2004) Modern Sanatın Öyküsü. Remzi Kitabevi. İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar S.Erdem, (1967) Modern Sanat. Kültür Kitabevi. İstanbul. R.Passeron (1996) Sürrealizm Sanat Ansiklopedisi. Remzi Kitabevi. İstanbul. Z.İnankur (1997) 19.Yüzyıl Avrupa’sında Heykel ve Resim Sanatı. Kabalcı Yayınevi. İstanbul. E.Beksaç (1995) Avrupa Sanatına Giriş. Engin Yayınları. İstanbul. F.Claudon (1994) Sembolizm Sanat Ansiklopedisi. Remzi Kitabevi. İstanbul. E.Said (1995) Oryantalizm. İrfan Yayınevi L.Richard (1999) Ekspresyonizm Sanat Ansiklopedisi. Remzi Kitabevi. İstanbul. F.Claudon (1994) Romantizm Sanat Ansiklopedisi. Remzi Kitabevi. İstanbul. M.Serullaz (1991) Empresyonizm Sanat Ansiklopedisi. Remzi Kitabevi. İstanbul

Ders ile ilgili dosyalar