Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. TALAT ÖZPOZAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
The aim of the course is to teach basic structural characteristics of polymers, theoretical and practical aspects of vibrational spectroscopy and its application to polymeric material..
|
Dersin tanımı
|
The course covers the following topics. Fundamentals of electro-magnetic radiation and its interaction with matter. Theory of molecular vibrations (harmonic and unharmonic models). Basic principles of IR and Raman spectroscopy. Basic properties and structures of polymers. Classifications of polymers. Symmetry concept in polymers and line group. Theoretical basis of the calculation of vibrational frequencies polymeric materials.
|
1- |
Titreşim spektroskopisinin Temel kavramları
|
2- |
Elektromanyetik Dalga ve maddeyle etkileşimi
|
3- |
IR ve Raman Spektroskopisinin kuramsal temelleri
|
4- |
Moleküler Titreşim hareketleri
|
5- |
Polimerlerin Özellikleri
|
6- |
Polimerlerin Yapısal karakterleri
|
7- |
Molekül Simetrisi ve Nokta Grubu
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Nokta Grubuna bağlı olarak Çizgi (Line) Grubu ve Grup teori uygulamaları
|
10- |
Molekül ve Polimerlerin Simetri Analizi
|
11- |
Titreşim Spektroskopi Donanım birimleri (Enstrümantasyonu)
|
12- |
Yapı Analizi ve Spektrum Aydınlatmada basit yaklaşımlar ve yöntemler
|
13- |
İleri Düzey Bilgi Gerektiren Polimerik Yapı Analiz Yöntemleri
|
14- |
Polimerlerin Sistematik Yapı Analizlerinde İleri düzey Titreşim Spektroskopi bilgisi gerektiren uygulamalar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yüksek Verimli Kromatografiyinin kavramın ve tanımlarını bilme ve anlama becerisi
|
2- |
Yüksek verimli kromatografi kapsamında HPLC ve GC tekniklerinin kuramsal temellerini anlayabilme yeteneği
|
3- |
Yüksek Verimli Kromatografi (HPLC & GC) kimyada problemlerine uygulayabilme becerisi
|
4- |
Yüksek Verimli Kromatografi tekniklerinin kimyanın hangi alanlarında ve nasıl uygulandığı bilgisi
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
7
|
91
|
Ödevler
|
1
|
8
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
8
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
3
|
3
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
1
|
30
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
D.I. Bower, W.F.Maddams, The Vibrational Spectroscopy of Polymes, Cambridge Un.Press, Cambridge, 1989
|
Yardımcı Kaynaklar
|
H.W. Siesler, K. Holland-Moritz, Infrared and Raman Spectroscopy of Polymes, Marcel Dekker, New York,1980
|
|